יום שלישי, 20 בספטמבר 2011

הקשר (ההדוק!) בין בטיחות בדרכים לאחריות תאגידית

בפוסט שכתבה איליין כהן לפני מספר ימים היא מדברת על חשיבותן של תכניות 'בטיחות בדרכים' כחלק אינטגרלי מפעילות האחריות התאגידית של חברות. הפוסט נכתב במהלך סופ"ש קטלני במיוחד בדרכים שהחל בתאונה המחרידה בתל אביב בה נהרגה לי זיתוני - מוות מיותר וכואב...
31 הרוגים בחודש, זה ממוצע ההרוגים בתאונות דרכים בחמש השנים אחרונות. ישראל לא לבד עם הנגע הקטלני הזה, בעולם נהרגים 1,300,000 אנשים מדי שנה בתאונות דרכים - מספר שהוא גבוה בהרבה מכל ההרוגים בכל אסונות הטבע מהשנים האחרונות.

תאונות דרכים הן בהחלט אתגר גלובלי שיש למצוא לו פתרונות, וכאן יכולות להיכנס חברות קטנות וגדולות - זה אחד המקומות שעסקים יכולים להשפיע ולשנות. בבלוג שלה, איליין מביאה קטע מכתבה שכתבה עבור CSRwire.com ובה היא מציינת מספר סיבות לכך ש'זהירות בדרכים' זה נושא ששייך לאחריות תאגידית:
  • יש לחברה אחריות כלפי הבטיחות של העובדים שלה, אם הם נוסעים ברכב חברה או ברכבם הפרטי.
  • אחריות כלפי הקהילה - למעסיקים יש אחריות להבטיח שהעובדים שלהם לא יגרמו נזק לקהילה ע"י התנהגות פרועה או לא אחראית על הכביש.
  • מבחינה כלכלית - תאונות דרכים וכל מה שנובע מהן הוא נטל כלכלי אדיר על החברה. השקעה של זמן וכסף בתכניות חינוך ומניעת תאונות דרכים היא חסכון לטווח ארוך בכסף ובחיי אדם.
  • תאונות דרכים עלולות להוות מפגע סביבתי.
הסימולטור של אלביט (צילום: אלביט מערכות)

דוגמא לחברה שמחויבת לנושא כמו לכל נושא אחר של אחריות תאגידית, היא אלביט מערכות. אלביט מעורבת בתכניות ממשלתיות למניעת תאונות דרכים, מארגנת הדרכות לעובדיה ואף מאפשרת להם הדמיות נהיגה בסימולטור שרכשה.
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים השיקה לפני כשנה את התכנית 'נוהגים אחרת בעסקים' אשר מקדמת בדיוק את הנושא הזה. מעל 30 ארגונים חברים כיום בתכנית.

אחריות מיוחדת...
כל חברה צריכה לשלב תכניות לחינוך נהגים ומניעת תאונות דרכים כחלק מהאחריות התאגידית שלה, אך ישנן חברות שהנושא קשור גם בליבה העסקית שלהן - למשל חברות רכב, ספקי רשת ויצרני סלולר, או יצרניות שתייה אלכוהולית. חברות אלה, מעבר לאחריות כלפי העובדים, צריכות לפעול בנושא הבטיחות בדרכים מתוך אחריות כלפי הלקוחות שלהן והקהילה. מספר חברות מסקטורים אלה בארץ ובעולם אכן מעורבות במידה מסוימת בנושא, ומנהלות תכניות שונות כולל קמפיינים לנסיעה בטוחה.

הקמפיין האחרון הוא של חברת אאודי שרכשה משבצת פרסום בזמן טקס פרסי האמי (רייטינג עצום!) ביום ראשון האחרון על מנת להזמין נהגים "להישבע לבטיחות" ולנהוג בצורה חכמה ואחראית על הכביש. הקמפייין מתקיים בארה"ב, אבל גם לנו כאן מעבר לים לא יזיק להצטרף לשבועה...

איריס רקוביצקי
ביונדביזנס



קמפיין של AT&T נגד שימוש בסמס בזמן נהיגה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה