יום חמישי, 15 בספטמבר 2011

ביונדביזנס - חברה קטנה שמשפיעה בגדול

המוטו שלנו בביונדביזנס הוא עשייה - הימים שלנו בנויים מביצוע עבודה ללקוחות, מחקרים, כתיבת מאמרים, כתיבת בלוגים, קריאה של מאמרים וספרים ועוד ועוד... זה די מדהים מה אפשר להספיק כשאתה אוהב ומאמין במה שאתה עושה!
חלק בלתי נפרד מהלוז העסוק שלנו הוא יוזמות שונות שאנו מתכננים ומבצעים כדי לשנות ולהשפיע.

כל ההקדמה הזו היא כדי לספר לכם על שלוש יוזמות שלנו מהתקופה האחרונה - אמנם דברים קטנים, אבל שמשפיעים בגדול (כמו החברה שלנו). את היוזמות הללו תכננו וביצענו תוך, כדי ובין לבין שאר הפעילויות שלעולם לא פוסקות במשרד הקטן שלנו.

מחזור נייר בתובל 30
לפני כחודש גייסנו את כל המשרדים היושבים בבניין שלנו (11 משרדים) לטובת איסוף פסולת הנייר ומחזורו. לשם כך פנינו לחברת אמניר שהביאה לכל משרד פח מיוחד לאיסוף. אמניר מגיעה פעם בשבוע לאסוף את הנייר אותו היא לוקחת למתקניה וממחזרת אותו.
עלות היוזמה: כמה שיחות טלפונים וכיתותי רגליים בין המשרדים
התוצאה: מחזור הנייר ובתוך כך חיסכון במשאבים וצמצום פסולת!
פח לניירות
במשרד ביונדביזנס
מדד השקיפות דרום אפריקה
החלטנו לצאת עם מדד השקיפות אל מחוץ לגבולות מדינתו הקטנה, כדי ללמוד מה קורה בחוץ... לצורך העניין בחרנו להתחיל מדרום אפריקה. מצאנו עולם ומלואו של חברות שמתנהלות באחריות ושקיפות כמעט מלאה, שרק מדגיש שלשוק העסקים בישראל יש עוד הרבה מה ללמוד ולאן להתקדם בתחום האחריות התאגידית.
עלות היוזמה: כמה שעות של מיפוי, מחקר וכתיבת הדוח.
התוצאה: דוח שמראה לנו מה קורה בדרום אפריקה בתחום האחריות התאגידית, ומשווה בין חברות ישראליות לדרום אפריקאיות.



RESTART - מבצע איסוף פסולת אלקטרונית

היוזמה האחרונה שלנו, לקראת השנה החדשה, באה לפטור את כולנו מעונשם של המכשירים האלקטרוניים הישנים שמצטברים לנו בכל פינה עד ש"נחשוב מה לעשות איתם", או עד ש"מישהו אולי יצטרך אותם". גם ליוזמה זו כיתתה איילת שלנו את רגליה וגייסה משרדים נוספים מהבניין ומהרחוב כדי שיביאו את הפסולת האלקטרונית שלהם לטובת פרויקט האיסוף.

הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם אקולוגיה לקהילה מוגנת, מיזם העוסק במחזור של פסולת אלקטרונית על ידי אנשים בעלי צרכים מיוחדים. לאחר מספר ימים של איסוף הגיעו אנשי החברה ואספו את הפסולת.
עלות היוזמה: כמה טלפונים וכיתותי רגליים
התוצאה: המשרדים המשתתפים נפטרו מהערמות המציקות, אנשי אקולוגיה לקהילה מוגנת קיבלו
חומרים איתם יוכלו לספק עבודה לקהילה המיוחדת, ודור הארץ לא יצטרך לספוג את הפסולת שלעולם לא תתפרק והחומרים הרעילים שיבואו איתה...
כולם מרוצים!!
לפרטים נוספים על RESTART בקרו בעמוד הקמפיין באתר.

רכב של אקולוגיה לקהילה
מוגנת אוסף את הערמה שהכנו

כל חברה בכל גודל (וגם כל אדם פרטי) יכולה ליזום, להשפיע ולשנות!
כל מה שנחוץ זה קצת רצון, 2-3 אנשים שיעזרו והרבה מחויבות למטרה!

איריס רקוביצקי
ביונדביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה