יום חמישי, 7 ביולי 2011

המדריך ליצירת ערך בר-קיימא

דוח שנכתב בשיתוף עם מנכ"לים של מספר חברות גלובליות מובילות מציע דרכי פעולה לחברות המעונינות לשמור על הצלחה עסקית, שגשוג כלכלי ורוח חדשנות, וגם להתקדם בעולם האחריות התאגידית, ולסגור את הפער בין חזון הקיימות לבין המציאות.

הדוח נכתב ע"י the Committee Encouraging Corporate Philantropy - CECP, פורום בינלאומי של מנכ"לים הפועל למען קידום המעורבות החברתית של תאגידים, וחברת התכנה הבינלאומית Accenture .

הדוח שנקרא Business at its Best: Driving Sustainable Value Creation משלב עצות והערות ממנכ"לים של חברות מובילות ובעלות נסיון רב בתחום האחריות התאגידית כגון Verizon ,GE, PepsiCo, Novartis .

הדוח מתמקד במתן פתרונות לחברות שנתקלו בפער בין אסטרטגית האחריות התאגידית והחזון של החברה, לבין ההוצאה לפועל של הדברים. כמו כן מבקש הדוח להסביר את הפוטנציאל הגלום באסטרטגיה של יצירת ערך בר-קיימא (Sustainable Value Creation). אסטרטגיה עסקית זו שהפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות מתמקדת במתן מענה לאתגרים חברתיים תוך זיהוי יתרונות תחרותיים אשר יכולים להפיק רווח ותועלת לחברה כמו גם לקהילה.

העיקרון של האסטרטגיה הוא פשוט, אך ההוצאה לפועל שלה מורכבת. כותבי הדוח, בעזרת המנכ"לים המשתתפים, כוללים בדוח עצות לתכנון, ניהול, הטמעה ומדידה של אסטרגיה ליצירת ערך בר קיימא:
  1. זיהוי ההזדמנות - ניתוח של הגורמים הבסיסיים לאתגרים עסקיים קיימים על מנת לחשוף בעיות חברתיות שקשורות אליהם, ואשר טיפול בהם יכול להוביל ליתרון תחרותי.

  2. זיהוי מקומה של החברה בפתרון לבעיות חברתיות.

  3. ניהול יוזמות ליצירת ערך בר-קיימא בדומה לכל פרויקט אחר, כולל עבודה דקדנית על הפיתוח והפקת לקחים.

  4. הטמעת שינויים בארגון שיכולים להכיל את האסטרטגיה החדשה והפעילות שתבוא בעקבותיה

  5. הכל בא מלמעלה - מנכ"לים חייבים לקחת את המושכות במקרה הזה ולהבטיח שהחברה כולה ומחזיקי העניין שלה נרתמים למשימה. לשם כך צריך המנכ"ל לנהל שיחות ולהיות בקשר מתמיד עם העובדים, הצרכנים, המשקיעים והשותפים השונים.

אז זהו -

אסטרטגיה - יש!

הסבר - יש!

מתודולוגיה - יש!

שפני נסיונות - יש!

מנכ"לים אחרים שעומדים מהצד ומעודדים - יש!

כל מה שנשאר זה לצאת לדרך. אז קדימה - להתחיל ליצור ערך בר קיימא, ורק לא לשכוח לשקף את זה בדוח אחריות תאגידית...


website for the image: google.brand.edgar-online.com

איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס


תגובה 1: