יום חמישי, 21 ביולי 2011

הצרכנים (לא) מלקקים את האצבעות

מחאות וחרם על מוצרי מזון הם לא משהו שאנחנו המצאנו... היום הצרכנים דורשים מהשוק יותר - אם זה מחירים תחרותיים, מזון בריא יותר או במקרה שנדבר עליו כאן - התנהלות אחראית של חברות. צרכנים ברחבי העולם משמיעים את קולם ומצביעים בארנקים וב...טלפונים שלהם.

חברת השוקולד האמריקנית Hershey נמצאת בימים אלה על הכוונת של ארגוני זכויות אדם שמאשימים את ענק השוקולד בהעסקת ילדים וניצול עובדים במדינות החלשות מהן מגיעה אספקת הקקאו של החברה.
הפעילים מפזרים הודעות על מוצרי החברה בסופרמרקטים ברחבי ארה"ב, הקוראים לקונים לא לקנות את המוצרים. בנוסף, יש בהודעה ברקוד שניתן לסרוק ע"י טלפון נייד, ובאמצעותו יכולים צרכנים "לחתום" על עצומה נגד Hershey.



יוזמה זו היא אחת מיני רבות שמתרחשות כיום בעולם נגד חברות שונות ומוצריהם ה"לא אחראים", ורק מראה שחברות היום כבר לא יכולות להתנהל במנותק מהצרכנים (כן, תנובה ושטראוס - למדתם את זה בדרך הקשה...), ושאם האחריות והשקיפות לא תבוא מבפנים היא תבוא מבחוץ... וזה פחות נעים לחברה...

איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה