הטרנד המבורך של דיווח אחריות תאגידית, שהולך וגדל בעולם, יוצר לחץ על חברות רבות לדווח אפילו שהן אולי לא מוכנות לצעד כזה. הסיבות שאיליין מזכירה בפוסט בעיקר מתייחסות לחברות שמערך האחריות התאגידית שלהן נמצא בחיתוליו והן צריכות לעבור תהליכים רבים לפני שיהיו מוכנות לדווח (ועדיין "להראות טוב").
ולסיבות...
- אם אין על מה לדווח... - אם לחברה אין ביצועים בתחום האחריות התאגידית עדיף שקודם תעבוד על זה במקום "למרוח" איזה מסמך שיווקי שאין לו ערך.
- אם יש ביצועים בתחום אחריות תאגידית, אבל הם ממש לא טובים... - כדאי קודם להנחיל כמה תהליכים לשיפור הביצועים ואז אולי יהיה על מה לדווח...
- אם אין בחברה מערך מובנה לאיסוף מידע על ביצועי אחריות תאגידית - כמות ואיכות המידע שצריך לאסוף כדי לכתוב דוח אחריות תאגידית היא לא עניין של מה בכך, ומנהל אחריות תאגידית שחושב שאפשר פשוט לגרד אותו בכח מבעלי התפקידים, טועה בגדול. לכן כדאי להשקיע בתשתית לאיסוף המידע הרלוונטי ורק אז לדווח.
- אם לא בטוח שהמידע מדויק... - אם המידע נאסף בצורה ידנית, בעשרות דוחות אקסל, ואין בחברה מערך מסודר של ביקורת פנים, עדיף לא לדווח מאשר לכלול מידע לא מדויק.
- אם העסק פועל פחות משנה - שנת פעילות אחת לא מספיקה כדי להפגין את היכולות בתחום האחריות התאגידית (או בכל תחום). כדאי לחכות לפחות שנתיים כדי לראות לאן העסק הולך...
- חוסר תקציב - כדי לכתוב דוח אחריות תאגידית ברמה גבוהה שמשקף היטב את החברה, כדאי לשכור חברה חיצונית לכתוב אותו (במקרה יש לי כאן פרטים של חברה מצוינת...). אם אין תקציב, עדיף לחכות...
- חוסר בזמן - תהליך הדיווח לוקח זמן. איסוף המידע, הכתיבה והביקורת אלו הם תהליכים של חודשים גם בחברות מדווחות ותיקות. אם אין את הזמן הדרוש לכל זה עדיף לחכות שנה.
- אם אין שיתוף פעולה מההנהלה - כתיבת דוח אחריות תאגידית דורשת שיתוף פעולה ותמיכה מכל גורמי ההנהנלה בארגון, אם זה לא קיים כדאי להמשיך ב"קמפיין" לטובת כתיבת הדוח עד שיש תמיכה כזו.
- אם החברה לא באמת מעוניינת להיות שקופה, אחראית וברת קיימא - לא הייתי ממליצה להודות בזה בקול רם אבל גם לא הייתי כותבת דוח אחריות תאגידית...
- איליין לא יכולה לדמיין כתיבת דוח אחריות תאגידית בלי שיש אספקה קבועה של גלידה... אני אישית לא הייתי יכולה להיכנס לתהליך ארוך ומחייב של כתיבת דוח בלי שוקולד. ובקיצור - אל תתחייבו לכתיבת דוח אחריות תאגידית אם אין לכם את ה"רעל" שלכם אתכם...כי זה לא ייגמר טוב.
עד כאן עשר סיבות מצוינות למה לא לכתוב דוח אחריות תאגידית.
איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה