המדריך הראשון “Making Environmental Employee Engagement Happen,” פורסם על ידי גוף של ה- UN ומתמקד באסטרטגיות שפיתחו חברות פיננסיות גלובליות שונות במטרה לעודד מעורבות עובדים. מעבר לכך, 69% מהחברות שלקחו חלק במחקר למדריך מאמינות שלמעורבות עובדים יש ערך רב בשיפור האחריות התאגידית בחברה.
אז מה דרוש כדי לעודד עובדים לקחת חלק בפעילות האחריות התאגידית בחברה?
- תמיכה מההנהלה
- קשר בין פעילות סביבתית לבין חיי היום יום
- תרבות פנימית אשר מעודדת עובדים להיות מעורבים בפיתוח פרויקטים
- כדאי לכלול אלמנטים תחרותיים ביוזמות סביבתיות
- תקשורת פנימית יעילה
מדריך נוסף אשר כולל טיפים למעורבות עובדים נקרא 'Green the Team' ופורסם על ידי חברת השיווק BBMG. הדוח מסתמך על נסיון שצברה החברה בפרויקטים עם חברות מובילות (כמו Wallmart), ומסדרת ראיונות שערכה עם חברות וארגונים נוספים.
ולטיפים של BBMG:
- עובדים יהיו נכונים יותר להיות מעורבים בתכניות חברתיות או סביבתיות שהם מתחברים אליהם.
- דרושה תשתית לשיתוף של הצלחות ולקחים ברחבי הארגון, על מנת שניתן יהיה להטמיע תכניות בקלות ועם ככמה שפחות טעויות נשנות
- צריך לעזור ללקוחות להתגבר על מכשולים כמו משאבים מוגבלים או חוסר ידע ונסיון.
המסקנות די ברורות וגם לא מפתיעות לארגון שפועל עם הגיון בריא מלכתחילה. אני חושבת שניתן לסכם את הטיפים משני המדריכים תחת שתי נקודות עיקריות – חשוב לתקשר עם העובדים ולהקשיב לרעיונות שלהם ולמה הם מצפים מתכנית אחריות תאגידית, וכמו כן חשוב לייצר תרבות של דוגמא אישית ומעורבות החל מהנהלת הארגון.
based on the article: Engaged employees = more effective corporate social responsibility
איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה