יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

מים מים בששון!

כבר מזה עשור שיותר ויותר חברות עושות מאמצים להתנהל בצורה ברת קיימא מבחינת צריכת משאבים.
דגש רב הושם על צריכת האנרגיה, אבל צריכת המים לא קיבלה את מלוא תשומת הלב עד ממש לאחרונה... בשנים האחרונות אנו רואים שחברות יצרניות שצריכת המים שלהם גבוהה, מחפשות פתרונות לנושא זה.

הצריכה הגבוהה ביותר של מים היא בתחום החקלאות - 70% מהמים בעולם, ולכן השינוי הגדול ביותר יכול להיות בסקטור זה, והוא יבוא מחברות גדולות, ממשלות וגופים אחרים שיכולים לעזור בהסברה ומימון פרויקטים לטובת חיסכון במים.
אז קמפיינים כמו ישראל מתייבשת וחבל על כל טיפה הם נהדרים ובהחלט משאירים את הבעיה בתודעת הציבור, אבל לא מכאן תבוא הישועה...

בישראל כבר עלינו על העניין בשנות ה- 60, והחקלאות כאן מיישמת שיטות השקייה וטכנולוגיות מובילות לחיסכון במים.
כמובן שמדובר על שיטת הטפטוף, שמעבר לחיסכון במים היא גם תורמת ליותר תפוקה ובאיכות טובה יותר.
שאר העולם קצת אחרינו בעניין זה ואל מול היותר מ- 80% שטח מושקה בטפטוף בישראל, השיטה הזו תפסה בינתיים רק 3% משטחי החקלאות ברחבי העולם.

פפסיקו היא אחת החברות המובילות ביישום שיטות השקייה מתקדמות. כן, פפסיקו של הצ'יפס...
החברה מגדלת ומשתמשת לייצור ביותר מארבעה מיליון טון תפו"א בשנה, 600,000 טון שיבולת שועל ו- 3 מיליון טון של תפוזים ופירות וירקות אחרים. זה הרבה מאוד מים!
לכן, החברה דורשת מחקלאים שמגדלים עבורה וכך היא גם עושה בשדות בבעלותה, להטמיע טכנולוגיות השקייה חסכוניות במים אשר גם תורמות לגידול בתפוקה... כמו למשל - השקייה בטפטוף.
לפפסיקו שדות רבים בסין, ובשבוע שעבר חתמה על הסכם עם ממשלת סין לגבי שיתוף פעולה בקידום חקלאות ברת קיימא.
אמנם הסכם זה הוא חדש, אך פפסיקו מעידה כי היא משקיעה בפיתוח החקלאות בסין כבר משנת 2008.

פפסיקו היא לא היחידה שפועלת בנושא צמצום צריכת המים בחקלאות, חברות גדולות נוספות לוקחות חלק בקידום הנושא כמו למשל קוקה קולה, ו- Unilever. נמשיך לעקוב אחרי חברות אלו ונקווה שהטרנד יוליד שותפויות ויוזמות חדשות.
ניתן לקרוא עוד על פפסיקו והמחויבות לחיסכון בצריכת המים באתר שלהם.

וגם... מעניין יהיה לעקוב ולגלות מי חברת ההשקייה שתספק לפפסיקו את כל הציוד והעבודה בסין... נחזיק אצבעות לנציגות הישראלית בעולם ההשקייה...

בינתיים,
שתהיה שנה נפלאה, אחראית וברת קיימא
עם הרבה הרבה מים!

שנה טובה!

איריס רקוביצקי
ביונדביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה