יום שלישי, 2 באוגוסט 2011

טיפים לאסטרטגיית קיימות ברת קיימא

מבולבלים? אל תהיו.
הכוונה היא לאיך בונים אסטרטגיית אחריות תאגידית שהיא נכונה לחברה, חדשנית, מדידה, עם ROI, ושכולם ידעו עליה?
זה לא חלום, אלא בהחלט מציאות - ולראיה חברות כמו Unilever ו- GE ששמן הולך לפניהן גם בתחום האחריות התאגידית.
כל חברה יכולה להיות מובילה בתחום האחריות התאגידית, והבלוג של ה- Guardian מחלק טיפים חינם להצלחה.

סוד ההצלחה - תקשורת טובה
חשוב שאסטרטגיית הקיימות של החברה תהיה בלתי נשכחת כדי שתוכל לפרוץ את ה"רעש הלבן"הקיים תמיד בתקשורת, ולהגיע לכותרות (לא משנה כמה אוהלים יש ברוטשילד).

דבר ראשון, אסטרטגיית קיימות מובילה היא תוצר, במידה רבה, של אסטרטגייה תקשורתית טובה.
דבר שני, אסטרטגייה בלתי נשכחת לא חייבת להבטיח לשנות את העולם כדי למשוך תשומת לב, לעתים מספיק לזהות סיכונים ולהפוך אותם להזדמנויות או לעשות מעל למצופה (לעשות טוב כשכל מה שציפו מהחברה זה שתעשה פחות רע...)
...Shout Shout! let it all out

הטיפ השלישי מיועד לכל אותן חברות שיש להן אסטרטגייה ופעילות של אחריות תאגידית אך הן לא מספרות עליה - מתן בסתר זה בהחלט אצילי ו"צדיקי", אבל ממתי התנהגות אצילית היא חלק מהזירה העסקית?
מותר ורצוי לתקשר ולשקף את מה שהחברה עושה, בתוך הארגון ומחוצה לו. העובדים והציבור תמיד ישמחו לגלות עוד חברה עם מצפון... ולאותן חברות שכבר כתבו דוח אחריות תאגידית אבל לא גילו לאף אחד - הודעה לעיתונות וביקור של המנכ"ל בכמה תכניות טלויזיה עדיין לא הזיק לאף אחד (בתנאי שהמנכ"ל לא ידבר/תדבר שטויות).

ערך נוסף שיש לתקשורת כזו הוא ההשפעה על עסקים אחרים מכיוון שחברות מקבלות השראה ולומדות אחת מהשניה. וכך, כמו בתחום העסקי, כך גם בקיימות - חברה מובילה היא זו שכולם רוצים לחקות, וכשזה נוגע לאחריות תאגידית, כולם מרוויחים.

איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה