יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

הכלי הפיננסי העתיק ביותר בעולם – ערכי היהדות

עולם ההשקעות הוא מורכב ודורש ידע נרחב בפיננסים או איזה יד מכוונת טובה... אלה מאתנו שברי מזל מספיק כדי שיהיה להם משהו להשקיע, מחפשים להשקיע בחברות יציבות עם ביצועים טובים על מנת למקסם את ההשקעה ולקבל תשואה טובה. הכנסות החברה, תשואה על הון והערך שלה בהשוואה לחברות אחרות, הם כמה אספקטים עיקריים שבוחנים משקיעים כיום.

אולם בשנים האחרונות, נוסף לעקרונות אלה אספקט נוסף – מעורבות החברה בתחומי האחריות התאגידית. צרכנים ומשקיעים דורשים היום יותר שקיפות, אחריות ומעורבות ולכן זה לא מפתיע שמחקרים רבים מצאו שחברות אחראיות מצליחות יותר.

מקור: www.africaimpactgroup.com
טרנד זה אמנם עדיין לא מהווה נדבך עיקרי בהחלטת המשקיעים, אך הוא בהחלט תופס תאוצה בעולם וחברות ייעוץ פיננסי וקרנות רבות כבר "רוכבות" על הטרנד ומציעות שירותי ייעוץ להשקעות ממוקדות 'אחריות'.

חברת ייעוץ כזו היא JLens, חברה אמריקאית שמספקת שירותי ייעוץ פיננסי מבוסס על עקרונות ה'השקעה עם השפעה' (Impact Investing), ו...ערכי היהדות.
המשמעות של  Impact Investingהיא בחירה בהשקעות אשר נותנות תשואה פיננסית, יחד עם השפעה חיובית על החברה או הסביבה.
המושג הזה מוכר כיום בשווקים וכבר כולל לא רק משקיעים חדשים וקטנים בעלי מצפן מוסרי-חברתי גבוה במיוחד, אלא גם משקיעים ותיקים מה"מיינסטרים" שמבינים שצריכת המשאבים וההתנהלות הסביבתית של חברות כפי שהיא כיום משפיעות במידה רבה על הרווחיות העתידית ומכאן – שעל השקעותיהם.

בהמשך לזאת, נתונים מ- 2012 מצביעים כי 11% מההון המושקע בארה"ב ($3.74 טריליון) הוא ב'השקעות אחראיות' למיניהן. ברחבי העולם, יותר מ- 1,000 חברות השקעות המנהלות כ- $30 טריליון, (המהווה 20% מההון העולמי) חתמו על עקרונות ההשקעה האחראית של האו"ם (ה- PRI).

ערכי היהדות – מבוא לפיננסים
אסטרטגיות השקעה מבוססות דת הן גם טרנד קיים שתופס תאוצה, וביהדות הן עושות שימוש בעקרון 'תיקון עולם' – האחריות והמחויבות של העם היהודי לתקן את העולם, מה שבמקרה הוא גם עמוד התווך של ה- Impact Investment.
JLens היא מיסודה חברת ייעוץ פיננסית המנוהלת על ידי אנשים עם רקע פיננסי וחברתי-קהילתי אשר מחברים את העולם הפיננסי לעולם היהדות על ידי שיתוף פעולה עם רבנים ומובילי דעה אחרים בחברה היהודית.
כמובן שלישראל טרנד כזה של השקעה אחראית-יהודית הוא מבורך במיוחד שכן JLens שמים דגש על השוק הישראלי כהשקעה טובה גם מבחינה פיננסית וגם יהודית... כשרה...

כדאי לקרוא עוד על החברה המיוחדת הזאת, וללמוד מהם איפה כדאי לנו להשקיע את המיליונים שלנו ועדיין לשמור על מצפון נקי. אולי לא נצטרך לצום ביום כיפור...

 קראו עוד על השקעה אחראית בפוסט נוסף שפרסמנו כאן בנושא: השקעה אחראית - זה כדאי!


איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה