יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

קואופרטיב עובדות הנקיון - comme il faut שוב סוחפת את כולנו לנתינה חברתית

חברת האפנה קום אילו פו ידועה באג'נדה החברתית הנרחבת שלה – עבודה עם פליטים, קידום השוויון המגדרי והעצמת נשים, תמיכה באוכלוסיות חלשות בכלל – כל אלו רק חלק קטן מהמעורבות של סיביל גולדפיינר, מנכ"לית Comme il faut, אשר סוחפת את החברה ועובדיה לעבודת קודש.

הפרויקט האחרון של Comme il faut הוא הקמת קואופרטיב עובדות הנקיון, שמגיע בעקבות מצבם התעסוקתי הקשה של עובדי/ות הנקיון המועסקות על ידי חברות קבלן.
זהו פרויקט "מימון המונים", אשר מטרתו לאסוף 110,000 ₪ לצרכי הקמת הקופוארטיב.

קצת עובדות
5-10%" מהעובדות והעובדים בישראל מועסקים דרך חברות קבלן, וזאת כאשר השיעור הממוצע במדינות המפותחות עומד על 1.5% בלבד. רוב העובדות והעובדים האלה הם נשים ובני מיעוטים, אוכלוסיות מוחלשות מראש, שהעובדה שאינם זוכים לתנאי העסקה בסיסיים, אינם מוגנים מפני פיטורים ובמקרים רבים אפילו לא זכאים לביטוח רפואי בסיסי והפרשות לקרן פנסיה - רק מחלישה אותן יותר, מנציחה ומעמיקה את הקיטוב המעמדי בחברה שלנו."   (מעמוד הפרויקט ב- headstart.co.il)

החזון
רעיון הקואופרטיב נועד לאפשר לעובדים אלו להשתחרר מהתלות ההרסנית בחברות הקבלן, לנצל את הכוח הטמון בקבוצה מאורגנת ולשפר את תנאי העסקתן/ם.
הכסף שמגייס הקמפיין ישמש לבניית תכניות הכשרה, ויאפשר להעניק לחברי הקואופרטיב כלים ניהוליים, שיווקיים ופיננסיים איתם הם יכולים לבנות ארגון חזק ויציב.

הקמפיין
הקמפיין החל בשיתוף פעולה עם האמנית מרים כבסה וברתימת לקוחות Comme il faut דרך פרויקט 'מעבירות'. במסגרת הפרויקט הביאו לקוחות סדינים וכלי מטה אחרים שהן לא צריכות בתמורה לשובר הנחה בחנות. סדינים אלו הפכו בידי האמן של מרים כבסה, למפות שולחן ייחודיות, שהן עבודות אמנות.
השלב השני של הקמפיין לטובת הקואופרטיב הוא רתימת הציבור לתרומות, כשתרומה מעל 950 ₪
מקבלת את אחת מ- 65 עבודות האמנות של מרים כבסה.

במסגרת קידום הקמפיין התראיינה סיביל גולדפיינר בתכנית של אורלי וגיא בערוץ 10, בו היא מסבירה את הרעיון של הקואופרטיב ומטרתו:

 


הצלחה מסחררת
נכון להיום, שלושה ימים לפני סוף הפרויקט, הוא השיג 103% מימון – 113,350 ₪!
444 תומכים תרמו כסף לפרויקט, ביניהם אנשים פרטיים וחברות (למשל שטראוס, עיתון הארץ, וגם – ביונד ביזנס).
אין ספק שהיוזמה הזו מבורכת ויכולה לעזור להעצים חברתית וכלכלית אוכלוסייה שכיום היא שקופה וחסרת אמצעים.

Comme il faut שוב הצליחה לרתום אנשים רבים לטובת מטרה חברתית חשובה...
מעניין מה יהיה הפרויקט הבא שלהם...

עוד על Comme il faut והאג'נדה החברתית, באתר החברה:   www.comme-il-faut.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה