יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

הנחיות ה- G4: תחילתה של ידידות מופלאה

שנת 2013 הולכת ומסתימת, וכך גם תקופת פרסום דוחות האחריות התאגידית המסכמות אותה ניתן כבר להרגיש בקצה האף את 2014 מתחילה ואת התכונה של תחילת העבודה על דוחות 2013: הפגישות, ההתייעצויות, ההחלטות הקשות, התקציב... (הו, התקציב)...

השנה נוספה התלבטות נוספת לחברות המדווחות – האם לאמץ את הנחיות הדיווח החדשות של ה- GRI, ה- G4? או להישאר עם המוכר וה (לא כ"כ) נוח, ה- G3? האם לזנוח את ההנחיות הללו ולדווח בצורה חופשיה ולא מחייבת ומחויבת?

על מנת לציין את תחילתה של תקופה מופלאה זו, ולעזור לכם להחליט, רציתי לחלוק אתכם תובנות והארות בנוגע ל- G4  שאספתי מהבלוג של איליין כהן, ומספרה החדש: Understanding G4.

זהו פוסט ראשון בנושא זה ומתחיל מהבסיס:

 אז קודם כל: למה בכלל כדאי לדווח G4?

·      קודם כל – זה העתיד. אז למה ללכת אחורה אם אפשר להיות מובילים?

·   לעומת ה- G3 וגישת ה'רשימת תיוג' שלו, עם מספר אינדיקטורים שאין להם שום תכלית לחברות רבות, דוח ה- G4 מתמקד בנושאים המהותיים לחברה ומאפשר לענות רק על אינדיקטורים רלוונטיים.
 
·      במקום לעשות תחרות למי יש  A יותר גדול (הכוונה היא כמובן לשיטת ה- A, B, C של ה- G3), ה- G4 מציע שתי רמות דיווח בלבד: Core או Comprehensive, כשהראשון דורש לענות על 34 (מתוך 58) גילויים כלליים, מענה על גילויי הנהלה רלוונטיים לנושאים המהותיים, ומענה על אינדיקטור אחד לכל נושא מהותי.  האפשרות השניה היא דוח מקיף ביותר הדורש מענה על כל הגילויים והאינדיקטורים, ומתאים רק לחברות הנמצאות בשלבים מתקדמים ביותר מבחינת מוכנות הדיווח שלהן.
 
·      ההנחיות החדשות מיישרות קו עם דרישות דיווח אחרות, למשל הגלובל קומפקט של האו"ם.
 
·      ה- G4 מחייב לבחון לעומק את השפעת הנושאים המהותיים על מחזיקי העניין ולהגדירם.

 

לסיכום, ה- G4 מאפשר דיווח ממוקד, יותר חופש פעולה לחברה המדווחת, ועוזר לזהות ולמפות את השפעתה על מחזיקי העניין שלה עקב כך שהוא מחייב לבצע תהליכים כמו התייעצות עם מחזיקי עניין, הערכת נושאים מהותיים ואישורם בהנהלה.

כמובן שנקודות אלה הן כלליות בלבד, וכל חברה צריכה לעשות את הניתוח שלה ולהתאים את ההחלטה ליכולות ולמשאבים שלה.
ביונד ביזנס מציעה ללקוחותיה ניתוח מוכנות ל- G4 אשר ממפה את יכולות החברה לעמוד בדרישות, נשמח לבחון עם זכוכית מגדלת גם את הדיווח שלכם ולעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה עבור הארגון שלכם. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר ב: irisr@b-yond.biz.

על מנת ללמוד עוד על ה- G4 בצורה עניינית וקצרה, ניתן לרכוש את הספר של איליין כאן.
אם תרצו להעמיק וללמוד על ה- G4  בדרך הפחות קצרה, ישנם חומרים רבים בחינם באתר ה- GRI.

בפוסט הבא: החלטתם לדווח G4? יופי! הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לנווט...

 
איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה