יום שלישי, 16 באוגוסט 2011

בונוסים לעובדים על פי מדדי ביצוע בתחום הקיימות

או
עם התנהגות אחראית בלבד לא קונים בסופר

מנסיונם של חברות ברחבי העולם, שכבר אימצו את נושא האחריות התאגידית ופעילות בתחום מספר שנים, ניתן ללמוד שאסטרטגיית אחריות תאגידית טובה ויעילה כוללת בתוכה את הארגון כולו - החל מהדירקטוריון וההנהלה הבכירה, מנהלים זוטרים ועד אחרון העובדים.

מעבר לרתימת כל אלה למאמצי התנדבות ותרומות, דבר נוסף שניתן לעשות כדי לעודד ולעורר השראה קשור בתגמול... או כמו שאומרים - $$$ it all comes down to ... כלומר, יצירת קשר ישיר בין השתתפות העובד במאמצי האחריות התאגידית של החברה לבין התגמול (הבונוס) שיקבל. לא מדובר רק בכמה שעות התנדבות צבר, אלא בעיקר ביצירתיות של עובדים בייזום פרויקטים שקושרים בין הליבה העסקית של החברה לפעילות ברת קיימא.

דוגמא טובה לכך היא חברת אינטל העולמית שבה בונוסים ותגמול קשורים באופן ישיר לא רק לביצועים והישגים עסקיים, אלא גם למדדי ביצוע סביבתיים, כשהדגש הוא על צמצום פליטות פחמן בפעילות השוטפת, והצבת יעדי יעילות אנרגטית למוצרים חדשים.
תכנית נוספת מציעה מענקים לפרויקטים מיוחדים, מחוץ לתחום העיסוק הרגיל של אינטל, שעובדי החברה יוזמים.
אינטל גם יצרה תכנית הוקרה לעובדים - Intel Environmental Excellence Awards, אשר מוקירה פרויקטים שתורמים לצמצום ההשפעה הסביבתית של החברה. פרויקטים אלו כוללים יוזמות מחזור, צמצום פסולת, בנייה ירוקה ועוד.


מעורבות העובדים חשובה מאוד ביצירת מערך אחריות תאגידית כולל בארגון, ולהצלחתו. להצלחה זו יש ערך רב לארגון מבחינת יצירת תרבות ארגונית, בניית המותג (עבור הציבור והעובדים), ניהול סיכונים ועוד. הערך החשוב ביותר לרוב הארגונים הוא בסופו של דבר השורה התחתונה, וגם כאן מעורבות העובדים כדאית - החיסכון בהוצאות יכול להיות עצום אם כתוצאה מהתייעלות (באנרגיה, מים, מחזור) או שיתוף פעולה של העובדים בדברים הקטנים (כמו לסגור את המחשב בסוף היום)

חברות שרוצות ללמוד איך אפשר לגייס ארגון שלם למטרה אחת גדולה וטובה, ולשפר ביצועים פיננסיים תוך כדי יכולות בהחלט לקבל השראה מאינטל - בעמוד האחריות הסביבתית באתר, או בדוח האחריות התאגידית האחרון שלה.

איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה