יום שני, 29 באוגוסט 2011

האויבת מספר אחת של יערות הגשם באינדונזיה - ברבי !?

מי לא אוהב את ברבי?
הבובה המושלמת הזאת עם הגוף הבלתי אפשרי, תמיד בסטייל, שזופה, עם בית יפה ומכונית מדליקה והכי חשוב... חבר חתיך - קן קרסון...
מסתבר שברבי מסתירה סוד גדול שכבר עלה לה בפופולריות שלה, ממנה היא נהנית כבר מעל ל- 50 שנה, ובמערכת היחסים שלה עם החתיכי שלה - היא הורסת יערות גשם באינדונזיה, והפעם המראה שלה לא יציל אותה!

גרינפיס פתחה ביולי בקמפיין מסיבי נגד חברות הצעצועים הגדולות Mattel, Disney, Hasbro ו- Lego בטענה שחומרי הגלם לאריזות המוצרים שלהם מגיעים מיערות גשם נכחדים באינדונזיה, חומרים שמספקת להם החברה השנויה במחלוקת Asia Pulp&Paper.

גרינפיס יצאה עם הקמפיין ברשתות החברתיות, והצלחתו מוכיחה שוב את הכח של שימוש בפלטפורמה זו בקמפיינים בנושאים אתיים, חברתיים וסביבתיים (ראה קמפיין נסטלה). גרינפיס הפנתה את הזרקור בעיקר על Mattel ולכן השתמשה בחבר של ברבי, קן, בתור הדובר של הקמפיין, שעוזב אותה לאחר שמגלה שהיא "into deforestation". הקמפיין עודד גולשים להתערב ולהתעמת עם החבר בעמוד הפיסבוק של ברבי וכן לשלוח מכתבים ישירות למנכ"ל החברה.


התוצאות

תוך מספר ימים נשלחו לחברה 200,000 מיילים בנושא, מאות סטטוסים ותגובות בעמוד של ברבי שנמחקו על ידי החברה, 900,000 לייקים לעמוד הקמפיין בעמוד של גרינפיס, ובסופו של דבר - הצלחה (מסוימת)!

חברת Lego יצאה בפרסום מוקדם עם תכנית שכבר היתה בפיתוח להפחתה משמעותית של השפעת אריזות החברה על יערות הגשם, ושכוללת שרשרת אספקה אחראית יותר והפסקת העבודה עם APP.
כמו כן בתכנית זו, הפחתה כללית באריזות, שימוש בחומרים ממחוזרים ושימוש בחומרי גלם ממקורות מאושרים בלבד.

לאחר התעלמות נחרצת בכל הערוצים, Mattel בסופו של דבר נכנעה ללחצים והצהירה כילא תעבוד יותר עם APP, כמו כן התחייבה לפתח מדיניות אשר דורשת מספקיה להתחייב לניהול אחראי של חומרי הגלם שהיא מספקת.
החברה רק לא ציינה מתי כל זה יקרה... מה שגורם לנו לתהות עד כמה זה רציני...

Hasbro הצהירה גם היא שלא תעבוד יותר עם APP, ואילו Disney התייחסו לאתגרים שבשרשרת האספקה של החברה ועל כך שהם מודעים לבעיית כריתת היערות באינזונזיה, אבל לא התחייבו לנקוט בשום צעדים.

הקמפיין הזה מהווה עוד דוגמא לכח שיש לרשתות החברתיות לרתום קהלים שלמים למטרה אחת ולגרום לשינוי.
חברות היום כבר לא יכולות להרשות לעצמן להסתיר, לתמרן, לא להקשיב לציבור ולפעול כאוות נפשם - יש תמיד מי שיתפוס אותן בסיבוב.
כאן באה חשיבות השקיפות, לא רק למחזיקי העניין, אלא גם לחברות עצמן.
חברה שפורסת בפני הציבור את הפעילות שלה ומשקפת את הדברים הטובים והפחות טובים מגנה על עצמה מפני התקפות מוצדקות דוגמת ברבי, נסטלה ושמן דקל, קוטג' ועוד, ויכולה להתמודד עם האתגרים בתנאים שלה וללא לחצים, ותוך כדי כך להפוך את האתגרים הללו להזדמנויות.

*** קרדיט לתמונה של ברבי "הרוצחת הסדרתית": http://i.huffpost.com/gen/288324/thumbs/r-BARBIE-SERIAL-KILLER-large570.jpg


איריס רקוביצקי
ביונדביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה