יום חמישי, 25 באוגוסט 2011

מגדלים את הדור הבא של אנשי אחריות תאגידית

בארה"ב נראה בשנתיים האחרונות טרנד חדש - יותר ויותר תכניות MBA מוסיפות קורסים מעולם האחריות התאגידית. קורסים על חישובי פליטות פחמן, ייעול שרשרת האספקה לחיסכון באנרגיה וצמצום פסולת, ונושאים שונים הקשורים לארחיות תאגידית זוכים לפופולריות בקרב סטודנטים ל- MBA.

פיתוח תכניות אלו נובע מדרישת השוק וכן מדרישות הסטודנטים.
אדם זק, "צייד כשרונות" מעריך כי הדרישה לעובדים ומנהלים בעלי יכולות הקשורות לאחריות תאגידית, עלתה בשנה האחרונה בכ-40% בארה"ב. כנראה שחברות חוזרות (לאחר משבר 2008), או מתחילות לשים דגש על אחריות תאגידית והתנהלות ברת-קיימא.
בני הדור הצעיר, לאחר שחוו תהפוכות בעצמם בשוק העבודה בשלוש השנים האחרונות, נראה שעושים איזה חשבון נפש לגבי הקריירה שלהם. חלקם רוצים לשלב בקריירה שלהם את הרצון והשאיפה לשינוי, ורואים בתכניות MBA אלה את הדרך לעשות זאת.

בישראל ישנן מספר תכניות מצומצם מאוד שכוללות קורסים על אחריות תאגידית, בעיקר בנושאי סביבה.

בארץ אמנם לא היה משבר כלכלי שערער דור שלם, כמו בארה"ב, אך כאן אנו בהחלט עוברים בימים אלו טלטלה חברתית, שכולנו תקווה שתביא לשינוי חברתי וכלכלי. השאלה הנשאלת היא - האם המחאה הזו, כמו המשבר הכלכלי בארה"ב, תגרום לשינוי גם במה שכל אחד מאיתנו שואף להשיג לעצמו? לטובת החברה?
אם אכן תהיה כאן דרישה וליותר צעירים תהיה גישה למידע, תיאוריות ומחקרים בנושאי אחריות תאגידית, אולי, כמו בארה"ב, הם ירצו לשלב את העולם הזה בקריירה שלהם. ואז אולי, יצמח לנו פה דור חדש של מנהיגים ובעלי עסקים שמבינים אחריות מהי.

איריס רקוביצקי
ביונדביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה