יום שלישי, 17 באפריל 2012

טיפים למתחילים – אחריות תאגידית For Dummies

או
מה שטוב ל-
Apple ...

זה לא עוד פוסט על המותג האהוב עלי (ושמאכזב אותי ביותר בכל הנוגע לאחריות תאגידית), אלא על כדוגמא Apple או אם תרצו case study לחוסר אחריות תאגידית...

כמובן שכולנו יודעים ש- Appleהיא אחת החברות המצליחות בעולם. תחזית שהתפרסמה החודש לגבי המניה שלה מתייחסת לפוטנציאל שלה להגיע למחיר של 1,000$ למניה במידה ולא יתעוררו בעיות בחברה או בקיצור – במידה ולא יהיו פאדיחות...

אז כמובן שכחושבים על פאדיחות שיכולות להוריד את מחיר המניה של כל חברה, ישר עולות תמונות מאוד מסוימות בראש: מוצר לא מוצלח, לקוחות שנפגעו מהמוצר (כלכלית או פיזית), פעילות לא אתית או חוקית בתוך הארגון, התנהלות שערורייתית של יו"ר או מנכ"ל, ועוד.

משום מה, פאדיחות שקשורות לאחריות תאגידית לא מורידות כנראה מספיק את מחיר המניה – שכן אם זה היה המצב, אני בטוחה שלכל חברה בעולם כבר היה מערך אחריות תאגידית מהודר ומשופצר היטב... וכך – Apple אמנם החלה לאיטה לטפל בשרשרת האספקה הידועה לשמצה שלה, אבל לא בטוח שהיא באמת מודאגת מההשפעה של נושא זה על ערך המניה שלה. לפי מקרי העבר (Nike, BP למשל) – היא בהחלט צריכה להיות!

Kellie A. McElhaney, פרופסור לאחריות תאגידית מאוניברסיטת קליפורניה מציעה בבלוג ב- Businessweek.com כמה טיפים לגבי מה צריכה Apple לעשות כדי לתקן את המצב, למנוע את ההתדרדרות שלו ולעשות יותר טוב למען הסביבה והחברה.

לאחר כמה התאמות, הטיפים האלה טובים לכל חברה... אז הרי לכם טיפים לשילוב אחריות תאגידית בארגון - מתכון למניעת פאדיחות. השתמשו בו בחכמה:

  • כשנתקלים באתגרים שונים, הגישה צריכה להיות של מציאת פתרונות ארוכי טווח, זיהוי ההזדמנות העסקית בכל אתגר תוך קשירתו לערך הכלכלי. במציאת הפתרונות יש לשמור על היצירתיות, היסודיות והערך לצרכנים שיש בכל פיתוח של מוצר, שירות או קמפיין שיווקי.
  • גיוס מנהל/ת אחריות תאגידית בעל/ת מרפקים וללא פחד אשר יטיל טרור על חברי ההנהלה עד לאימוץ אג'נדות אחריות תאגידית נאותות.
  • בניית אסטרטגיה ותכנית עבודה בעזרת מנהל/ת האחריות התאגידית, שעושים שימוש בכל כוחה של החברה - בתחום ההתמחות, במיקום (מקומי/גלובלי), בלקוחות, בעובדים, בתדמית ועוד - על מנת להשפיע ולהשיג תוצאות בתחום האחריות התאגידית.
  • סודיות ותחרותיות זה חשוב, אבל לשקיפות יש ערך נפרד אותו מבינים כל מחזיקי העניין.
  • מותר להשקיע קצת כסף באחריות תאגידית ותרומות לקהילה – אז יהיה קצת פחות מזומן בחברה (במילא אתם מקבלים על זה הטבת מס... אז מה יש לכם להתקמצן?)
  • סביר להניח שרוב העובדים בחברה לא ממש יודעים מה זה אחריות תאגידית, אבל הם כן מבינים התנדבות, אחריות, איכות סביבה, העסקה הוגנת ועוד צדדים של אותו המטבע. אחריות תאגידית תורמת לקהילה מרוצה, פרודוקטיבית ומעורבת יותר של עובדים.
  • כנ"ל לגבי הלקוחות – אפשר וכדאי מאוד (מבחינה כלכלית ותדמיתית) לשלב אלמנטים של אחריות תאגידית במותג על ידי קמפיינים יעודיים או פיתוח או שדרוג מוצרים.
אלה היו רק כמה טיפים לדוגמא. אם מעניין אתכם לקרוא קצת מעבר ל"אחריות תאגידית For Dummies" ואתם רוצים עוד חומרי קריאה, רעיונות או ייעוץ לשילוב אחריות תאגידית אצלכם בחברה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן בביונד ביזנס.


איריס רקוביצקי

ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה