יום שני, 30 באפריל 2012

על כלבים ואנשים... ומתנדבים...

חברות רבות היום מעודדות את עובדיהן להתנדב במסגרות שונות, ומפעילות תכניות שונות ומגוונות על מנת לאפשר לעובדים כל אחד לתרום את חלקו בדרך המועדפת עליו.
גם אצלנו, בביונד ביזנס, ההתנדבות היא חלק מהחברה וכל אחד מהעובדים מוצא את הזמן בין העבודה, המשפחה ושאר המחויבויות, לעשות קצת טוב.

החוויה שלי היא קצת שונה ונולדה לאחר חיפושים רבים של מסגרת התנדבות שתתאים לי, או יותר נכון - מסגרת שתתאים לכלב שלי...ברונו.

מהרגע שאימצתי את ברונו לפני כשנה ידעתי שהוא כלב מיוחד (אני יודעת – כולם אומרים את זה על הילדים שלהם..). יש לו את היכולת להעלות חיוך על פניהם של אנשים, אפילו אלה שלא כל כך אוהבים כלבים. כשראיתי את סבתא שלי בת ה- 89, שמעולם לא התקרבה לכלבים, מחייכת צוחקת ואפילו מלטפת את ברונו, הבנתי שיש כאן משהו מיוחד.

ואז החלו החיפושים – מסגרת שבה אוכל להשתמש בכישורים של ברונו  לשמח אנשים. אמנם יש היום מסגרות רבות של טיפול בכלבים ובעלי חיים אחרים, אך אלו בד"כ מסגרות מקצועיות שדורשות הכשרה ולא מתאימות לכל אחד או לכל כלב.
כשכבר כמעט התייאשתי, מצאתי את מה שחיפשתי בעקבות פוסט רנדומלי בפייסבוק (מדיה חברתית – זה עובד!) של בחורה שמתנדבת עם הכלב שלה בבית אבות.

תוך מספר שעות ברונו נעשה מתנדב גאה של פרויקט 'כלבי ליטוף' שפועל במסגרת אגודת אשל של הג'וינט. האגודה מפעילה כלבים-מתנדבים בכל רחבי הארץ, אשר מבקרים בבתי אבות ומעלים חיוך על פניהם של הקשישים.

מחקרים רבים מוכיחים שלחיות מחמד יש איכויות התורמות לבריאות הפיזית והנפשית של בני אדם.
בעולם ישנן תכניות רבות המשתמשות באיכויות אלה על מנת לשפר את חייהם ובריאותם של ילדים ומבוגרים חולים, וקשישים. תכניות אלו מוכיחות את עצמן בכל פעם שחיוך עולה על פניו של המטופל...


ברונו ואני מתנדבים בבית אבות 'ויצו' בתל אביב מזה מספר חודשים. פגשנו שם כמה חברים חדשים שמקבלים את ברונו באהבה גדולה כל פעם מחדש, מלטפים אותו ונהנים ממנו. ברונו, מצידו נהנה מתשומת הלב ומהעוגיות הרבות שמאכילים אותו החברים בבית אבות.

אני ממליצה לכל מי שיש לו כלב להצטרף לתכנית המקסימה הזאת שגורמת אושר לכל הצדדים – לקשישים, לכלב ולמתנדב...

לפרטים נוספים על כלבי ליטוף:



איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה