יום שלישי, 24 באפריל 2012

מי הן 100 החברות האחראיות בעולם?


שם דבר בעולם התקשורת של אחריות תאגידית הוא ה-  CR Magazine, שמהווה מקור חדשותי מצוין לכל מה שקורה בתחום זה בעולם. אחד מהאירועים הגדולים של השנה בעולם האחריות התאגידית הוא דירוג ה-  CR Magazine Best Corporate Citizens שמתפרסם כל שנה באפריל.

החברות שנכנסות לדירוג ה- 100 הן חברות אמריקאיות הנסחרות בבורסה, ושייכות ל- Russel 1000 Index. מדד זה כולל את 1000 החברות הגדולות הנסחרות ב- Russel 3000 Index  המכסה 98% משווי שוק המניות שניתן להשקיע בו בארה"ב. שווי השוק הממוצע של חברה הנכללת במדד ה- Russel 1000 הוא 14.1 מיליארד דולר.

מטרת הדירוג היא ליצור אקלים של לקיחת אחריות ושקיפות כך שמידע על החברה יהיה נגיש לכל מחזיקי העניין של החברה כולל משקיעים, רגולטורים, לקוחות, עובדים ועוד ומאפשר להם לבצע החלטות נכונות לגבי אותן חברות, אם בתור השקעה, מקום עבודה או שותף עסקי או אחר.

 מתודולוגיית המחקר
המידע על החברות שעוזר בסופו של דבר לדרג אותן הוא מידע ציבורי שניתן למצוא במדיות השונות. איסוף המידע נעשה בשבע קטגוריות שונות: שינויי אקלים, עובדים, סביבה, כלכלי, ממשל תאגידי, זכויות אדם ופילנתרופיה. בכל קטגוריה צריך המידע למלא שלוש קטגוריות משנה – שקיפות המידע, מדיניות וביצועים.
אפשר לקרוא עוד על המתודולוגיה כאן.

בין 20 החברות המובילות את הדירוג ניתן למצוא חברות שנמצאות באופן קבוע ב"כותרות" האחריות התאגידית אם כי הן סופגות ביקורת על התנהלותן (אך דואגות לתקן) כמו Mattel או חברות שידועות בעולם כולו כאלו שאחריות תאגידית הן חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה העסקית שלהן כמו IBM, Microsoft, Nike, Campbell Soup ועוד.
את הרשימה המלאה ניתן לראות כאן.

 10 החברות המובילות

דירוג ה-  CR Magazine Best Corporate Citizensהוא אחד הדירוגים המרכזיים בעולם האחריות התאגידית ומשמעותו היא קידום נושא השקיפות והאחריות, וכוח לבעלי העניין באשר הם לדרוש התנהלות אחראית מכל חברה. הדירוג מוכיח כי חברות לא יכולות להתעלם מהקשר שבין אחריות להצלחה עסקית.


איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה