יום רביעי, 26 באוקטובר 2011

אחריות ממשלתית?


כן! אחריות ממשלתית.

אולי זו התשובה להתדרדרות המצב הכלכלי והחברתי, לא רק בארץ, אלא במדינות מערביות נוספות.

תנועת Occupy Wall Street שתופסת בחודש האחרון תאוצה בארה"ב ובעולם כולו, מוחה כנגד התנהלותם של חברותגדולות וגופים פיננסיים שמניעים את הכלכלה אשר יוצרים מצב שבו העושר וההכנסות לא מתחלקים בצורה הגיונית. מחאה זו נולדה בעקבות המשבר הכלכלי אותו גרמו אותן חברות - משבר שממנו החברות הללו יצאו כמעט בלא נזק, ואילו האזרח הקטן הוא הנושא בנטל.

נשמע לכם מוכר? לפחות בארה"ב קוטג' לא עולה 8 שקלים...


בתרגום חופשי: הון, שלטון, עולם תחתון

חברות גדולות בארה"ב מתנהלות במידה זו או אחרת באחריות תאגידית כבר מספר שנים, כולל פרסום דוחות. אבל התנהלות אחראית ועל פי החוק לא שווה כלום אם החוקים והסטנדרטים לא אחראיים... כך קרה שחברות אמריקאיות הפילו את כלכלת העולם תוך שהן פועלות "במסגרת החוק והרגולציות". אחריות ממשלתית - זה מה שהיה חסר במקרה הזה.

בארץ רוב החברות לא מתנהלות באחריות תאגידית, וגם הממשלה לא - מכאן המחאה החברתית... בניגוד לארה"ב שחלק מהחברות לוקחות על עצמן מידה מסוימת של אחריות ואפילו מצליחות לזכות באמון הציבור, בישראל גם זה לא ממש קיים ולציבור כרגע אין הרבה אמון לא בחברות הגדולות ולא בממשלה.

שאלת הביצה או התרנגולת...

האם מחויבות לאחריות תאגידית צריכה לבוא קודם כל מהממשלה ולטפטף אל המשק בעזרת רגולציות ותגמולים? או שאולי, כדי לרצות את קהל הצרכנים, אחריות תאגידית תמיד תגיע קודם מחברות, כי בעצם לממשלה אין אינטרס להתנהל באחריות לאחר שנבחרה...?

הפוסט נכתב בהשראת מאמר ב-CsrWire.com שמעלה את נושא מידת האחריות הממשלתית אל מול מידת האחריות התאגידית באקלים הכלכלה הנוכחי בארה"ב.

* * * * *

ניתן לקרוא את הכתבה כאן: http://www.csrwire.com/blog/posts/179-for-responsibility-occupy-government-as-well-as-wall-street


איריס רקוביצקי

ביונדביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה