יום שני, 17 באוקטובר 2011

ולחדשות הספורט...

ספורט רחוק ממני שנות אור, בעיקר כדורגל... אבל כשזה מתחבר עם אחריות תאגידית זה נהיה מעניין...
מסתבר שהפועל תל אביב היא מובילה עולמית בנושא אחריות חברתית, והפעילות שלה בלטה במיוחד בכנס Beyond Sport United של קבוצות וליגות הספורט הגדולות בעולם, שנערך לאחרונה בניו יורק ועסק באחריות חברתית.
בכנס הרצה ניר ענבר, מנכ"ל מועדון הפועל בפני נציגים ממנצ'סטר יונייטד, ניו יורק יאנקיז, ה- NFL , NBA ועוד רבים וידועים, על הפעילות של המועדון בקרב בני נוער משכבות חלשות.
הפעילות של הפועל נעשית על ידי מפעלות חינוך וחברה, ומובילים אותה בעלי הקבוצה לשעבר, משה תאומים וסמי סגול.
האחריות החברתית של הפועל נוגעת בכ- 30,000 ילדים, רובם בישראל אך גם ברשות, בירדן, האיטי, קמרון, רואנדה ובקרוב גם בהודו וארה"ב. הפעילות היא לא רק ספורטיבית, אלא בעיקרה חינוכית ומטרתה לסייע לילדים מאזורי עוני ומצוקה, כולל אלה עם מוגבלויות שונות.

יש דוגמאות רבות לספורטאים בקנה מידה עולמי, בארץ ובעולם שהגיעו משכבות חלשות, או מדינות עולם שלישי ולכן אפשר היה לחשוב שספורט ואחריות חברתית זה חיבור די טבעי. אז מסתבר שלא...
בארץ יש כמה דוגמאות יפות למעורבות חברתית ותמיכה במטרות שונות וחשובות (מכבי תל אביב, ההתאחדות לכדורגל), אך מספר הקבוצות שמעורבות בנושא באופן שוטף ורציני, הוא קטן.

לקבוצות הספורט יש אינטרס לקדם פעילות חברתית, גם בתור ראייה לעתיד - הצמחת שחקנים חדשים, וגם מתוך ראייה כלכלית - צרכנים מעדיפים חברות עם מוסר חברתי, וכך זה גם בספורט.

עם המעורבות הדלה של השוק הישראלי באחריות תאגידית, זו בהחלט הפתעה גדולה שדווקא קבוצה ישראלית נחשבת למובילה עולמית בתחום. מה שמפתיע זה לא שיש רצון לעזור ולקדם ילדים, אלא שהנהלת הקבוצה מעריכה את התרומה של הפעילות הזו לקבוצה עצמה, ולעסקים.
אם עוד כמה קבוצות יפעלו באחריות חברתית, אפשר יהיה לפתוח ליגת אחריות תאגידית, על משקל ה- Dow Jones Sustainability Index, או ברמה המקומי - מדד מעלה...

איריס רקוביצקי
ביונדביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה