יום ראשון, 26 ביוני 2011

המציאות נושכת


או - הפער בין המצופה והרצוי למצוי...


צרכנים היום מודעים יותר ויותר לנושא האחריות התאגידית והקיימות ומצפים מחברות להתנהג בהתאם. חברות מצידן, פועלות כדי לעמוד בציפיות הצרכנים, אך לעתים הפעילות מסתכמת בהרבה דיבורים ומעט מעשים...אז מה המרחק בין פעילות האחריות התאגידית האמיתית של החברה לבין איך שהציבור רואה אותה?

במחקר Susutainability Reserach Report:Perception Vs. Reality שנערך בארה"ב בהשתתפות 2400 מנהלי שרשרת אספקה, יועצי השקעות וסטודנטים לתואר שני, נבדקה תפיסתם לגבי פעילות האחריות התאגידית של מאה חברות בינלאומיות. את תשובות הנשאלים הישוו החוקרים עם מידע שנאסף בקרב החברות עפי" 180 מדדי ביצוע בנושאי אחריות תאגידיקישורת ואחרים.

עולה כי אין התאמה בין תפיסת הציבור לבין הפעילות האמיתית של חברות. פער זה מעמיד את המוניטין של חברות רבות בסכנה אם לא ישפרו את התקשורת שלהן עם מחזיקי העניין שלהן.

המחקר שנערך ע"י חברות הייעוץ Brandlogic ו- CRD Analytics העלה כי ב-66 מתוך מאה החברות הבינלאומיות שנסקרו, תפיסת הציבור את החברה לא עומדת בקנה אחד עם פעילות האחריות התאגידית שלה במציאות. תוצאות נוספות מראות כי 88% מהנשאלים תופסים את נושא האחריות התאגידית כנושא חשוב, וכן שנושאים חברתיים חשובים כפליים בהשוואה לנושאים סביבתיים ואחרים.


המחקר מדגיש שאפילו שהציבור היום ביקורתי יותר לגבי פעילות חברות גדולות בכלל, ולנושא הקיימות בפרט, הוא עדיין לא מודע ומעורב מספיק כדי להבחין בניואנסים הקטנים וב"אותיות הקטנות". וכך הפער בין מה שרואים מבחוץ למה שקורה בפנים עדיין גדול.


המחקר מהווה כלי ניהולי שמציג לחברות מידע אוביקטיבי, ומראה שיש כאן הזדמנות לשיפור ארגוני ועסקי ומצד שני ישנו סיכון ממשי למוניטין שלהן. כדי לצמצם את הפער כל מה שחברות צריכות לעשות זה: Less talking, More doing...



איריס רקוביצקי

ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה