יום רביעי, 15 ביוני 2011

דוח אחריות תאגידית חדש לשטראוס

חברת שטראוס השיקה השבוע את דוח האחריות התאגידית שלה לשנת 2010. השקת כל דוח אחריות תאגידית הוא ארוע חשוב ומיוחד (ויוצא דופן...) בשוק הישראלי, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בדוח דיגיטלי ואינטראקטיבי כמו זה ששטראוס השיקה, שכולל דו שיח עם בעלי עניין ומאפשר נגישות רבה לפידבק מהם.


איליין כהן, המנכ"לית המשותפת של ביונד ביזנס השתתפה בארוע ההשקה שהתקיים ביום ראשון, ה-12 ליוני, וכלל דיונים במתכונת "שולחן עגול". למפגש הוזמנו מחזיקי עניין מרכזיים של החברה מקרב ארגונים חברתיים וסביבתיים, גופים ציבוריים, יועצים מקצועיים, אנשי תקשורת ואנשי אחריות תאגידית מחברות מובילות במשק. המוזמנים ישבו בקבוצות עפ"י תחומי ההתמחות שלהם וערכו דיונים על התכנים של הדוח ואוספים הערות שהגיע לאחר מכן להנהלה.


הארוע הועבר בשידור חי באתר החברה ובעמוד הפייסבוק שלה וכך איפשר גם לאלו שלא נכחו באירוע לשמוע את הדיונים ולהעביר הערות בהמשך דרך פלטפורמת הרשתות החברתיות.


פרסום הדוח במרחב הדיגיטלי מאפשר לשטראוס קשר ישיר ורציף עם הציבור הרחב ומחזיקי העניין שלה דרך הרשתות החברתיות. החברה אף הקימה אתר חדש המוקדש כולו לדוח ולאחריות תאגידית.


אין ספק שהשקיפות של שטראוס (שגם נמצאת בשלישייה הפותחת של במדד השקיפות שלנו זו השנה השלישית) היא יוצאת דופן בשוק הישראלי, אך בעודי גולשת בעמוד הפייסבוק שלהם היום בבוקר נתקלתי בתופעה קצת פחות שקופה - בשעות האחרונות העלו מספר גולשים פוסטים המתייחסים להעלאת מחירי הקוטג', ועדיין לא קיבלו כל תגובה... חלק מהשקיפות, האחריות התאגידית והשיח היא גם ההתמודדות עם צרכנים כועסים ועם ביקורת נוקבת שעלולה להיות נכונה...


אחריות תאגידית זה לא רק לקבל טפיחות על השכם - זה גם להתמודד עם ביקורת (ובישראל - גם הרבה ציניות) ולעבוד קשה כדי להביא לשינוי.



איריס רקוביצקי

ביונד ביזנס


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה