יום שלישי, 31 במאי 2011

כמה שווה המשוב שלך?

משוב מקוראי דוחות אחריות תאגידית הוא עניין חשוב מאוד לחברות המדווחות. בשנים האחרונות, כמעט ולכל דוח יש אפשרות להשאיר משוב, אם בצורה של מכתב לחברה, מייל או בחברות שהתקדמו עם הזמן - משוב אינטראקטיבי...

משובים מקוראים מאפשרים לחברות המדווחות דו שיח פתוח עם בעלי עניין אשר מספק להם ביקורת על הנושאים שדווחו, ראייה של הנושאים "מבחוץ" ורעיונות לשיפור הדיווח לשנים הבאות.


חברות, אם כן, כל כך מעריכות פידבקים כאלו שהן מוכנות לשלם עליהם...

טוב, אז לא באמת לשלם - אבל לתת פרסים לנותני המשוב. כך למשל חברה גרמנית מציעה לתרום 5 אירו לארגון ללא מטרות רווח, על כל אחד מ- 200 המשובים הראשונים. חברה אחרת מציעה iPad... (אולי כדאי להיכנס לעסקי המשובים...).



הבעיה עם לתת משוב היא שלאחר השקעה במילוי שאלון, או בכתיבת המייל או המכתב - לרוב לא ניתן לדעת בודאות שמישהו אכן קורא ומתייחס לדברים שכתבת. רוב החברות לא דואגות לשלוח תגובה ואין לדעת אם המכתב בכלל הגיע ליעדו.


בדור הבא של הדוחות, דוחות אינראקטיבים, שרואים כיום יותר ויותר, ניתן לתת פידבק אונליין ולקבל תגובה מיידית. כך מקבלים הקוראים יחס אחר שממחיש להם את הערך של המשוב שנתנו לחברה המדווחת.


בסופו של דבר, לאלו מאיתנו שקוראים ומשאירים פידבק, אם זה לדוח אחריות תאגידית, כתבה או סיפור - מה שחשוב זה שיתנו איזשהוא יחס למה שכתבנו, סה"כ זו הדיעה שלנו שם על הנייר (או המסך) ולא סתם עשינו את המאמץ וכתבנו. אז תרומות, מתנות, פרסים - הכל כדי לעודד קוראים להשאיר פידבק... אבל מה אם פשוט לענות להם ולהגיד "קיבלנו. הפנמנו. תודה"?


איריס רקוביצקי

ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה