יום רביעי, 18 במאי 2011

כנס ביונד ביזנס (17.5.2011)

כנס ביונד ביזנס, שהוא לא פחות מארוע השנה של מושבעי תחום האחריות התאגידית בארץ, התקיים אתמול בהרצליה באולם הכנסים היפהפה של חברת מיקרוסופט. הכנס התקיים זו השנה החמישית והתמקד בנושא הדיווח של אחריות תאגידית. בארוע השתתפו אנשי אחריות תאגידית מחברות שונות כולל בנק הפועלים, דיסקונט, מיקרוסופט ו- IQC. כמו כן שמחנו לראות נציגים מארגוני סביבה שונים, וארגונים אחרים שעוסקים באחריות חברתית ותאגידית.

התכנים בכנס היו מעניינים וסיפקו סקירה, ומקור להשוואה ולהפקת לקחים לקהל שנראה שגמע כל פיסת מידע.

הבוקר התחיל עם סקירות קצרות על הנעשה בנושא האחריות התאגידית:
ח"כ דב חנין הציג בקצרה את המהלך לרגולציה של דיווחי אחריות תאגידית, בראשו הוא עומד. לאחר מכן, אלונה שפר-קארו, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה דיברה על התקדמות נושא הדיווח הסביבתי בישראל. סגרה את הסקירה שי-לי שפיגלמן, סמנכ"לית השיווק במרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל, והציגה בקצרה את פעילות הליבה של מיקרוסופט בנושאי אחריות חברתית.

ההרצאה הראשונה בכנס, של איליין כהן, מנכ"לית משותפת בביונד ביזנס, הציגה את הכיוונים הבולטים בעולם הדיווח שמשפיעים על התפתחותו ועל פעילות החברות בנושא זה. כיוונים אלו מצביעים על טרנד עיקרי אחד - חברות רבות כבר לא שואלות האם לדווח? אלא איך לדווח? איליין הרחיבה על אמצעים שונים שעומדים לטובת חברות ועוזרים להן לדווח בצורה המקיפה והטובה ביותר.

ההרצאה הבאה של הדובר המרכזי בכנס היתה מרתקת ומעוררת השראה. קווין מוס, מנהל אחריות תאגידית של British Telecom סיפק חומר למחשבה עבור נציגי החברות שישבו בקהל. פעילות האחריות התאגידית של ענק התקשורת העולמי BT היא בהחלט מודל לחיקוי! עוד על ההרצאה של קווין בפוסט נפרד.

בהפסקה נהנו האורחים מהקייטרינג הנפלא וה"סביבתי" שהבאנו. הפעילות האחראית של חברת הקייטרינג הקטנה והמצוינת הזאת מתבטאת בשימוש בכלים חד פעמיים העשויים מחומרים מתכלים, ובהפרדה במקור של פסולת - פחים לחומר אורגני שישמש לקומפוסט, ופחים לחומרים אחרים ולמיחזור.

בחלק השני של הכנס נתתי אני סקירה על מדד השקיפות והענקנו תעודות לעשר החברות המובילות.
ההרצאה הבאה, של ד"ר דניאל פדרסן מ- IQC עסקה בניהול אסטרטגי של מדיניות סביבתית - זיהוי מגמות העלולות להשפיע על החברה וניהול נכון של סיכונים, ותקני ניהול (ISO9001, ISO14001, SA8000) שמסייעים לארגונים בעבודת ניהול האחריות התאגידית שלהם, ובדיווח.

ליעד אורתר, מנכ"ל משותף בביונד ביזנס חתם את היום עם סקירה על המדד המשולב לאחריות תאגידית, כתמונת מצב שמשלבת את הגישות, ההנחיות והתקנים השונים ליישום אחריות תאגידית - GRI, דירוג מעלה, מדד השקיפות, Global Compact, ISO26000 ועוד.

ולחלק המרגש של הכנס - דברי הפרידה של ליעד שעוזב אותנו לטובת ברלין בחודש הבא, והתגובות של שירלי קנטור-שני ואיליין כהן שהזכירו לו (למקרה שהוא לא היה בטוח) כמה הוא מוערך בקהילת האחריות התאגידית בישראל וכמה הוא יחסר.

ולסיכום, הכנס היה הצלחה גדולה! התכנים, הדוברים, הקהל, המיקום, האוכל, המארגנים - כולם תרמו להצלחת האירוע.
תודה למשתתפים ולקהל המתעניין והמעורב, ולמיקרוסופט שאירחו אותנו כ"כ יפה. נתראה בשנה הבאה!

איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה