יום רביעי, 25 במאי 2011

מחכים ל- Apple - חלק 2

לפני כמה שבועות כתבתי בפוסט מחכים ל - Apple , על אפל ועל חוסר האחריות התאגידית שלה. התייחסתי גם לנאמנות שלי למותג הזה, ולהערצה של כולנו למוצרים של החברה - מוצרים שהם הטכנולוגיה בהתגלמותה.

לפעמים בתור צרכנים אנחנו שוכחים להסתכל מעבר למה המוצר נותן לנו, אומר בשבילנו או עלינו, ורק מחפשים את "הדבר הבא" שישפר לנו את איכות החיים או פשוט יגרום לנו להרגיש יותר טוב...
על זה בדיוק מדבר ג'ף סוורץ, מנכ"ל טימברלנד בפוסט שכתב בבלוג החברה Morality Vs Techonlogy - Dont make me ditch my iPhone. סוורץ מוחה על כך שצרכנים, כולל הוא עצמו, שוכחים (או לא רוצים) להסתכל מעבר לטכנולוגיה הנוצצת של אפל - אם יסתכלו, יגלו שהם צריכים לבחור בין טכנולוגיה לבין צרכנות אחראית, או כמו שסוורץ קורא לזה "To iPad or not to iPad".

סוורץ מבקר את חוסר השקיפות של אפל בנוגע לשרשרת האספקה שלה, ואת הפעילות המאוד מצומצמת בכל הקשור לצמצום טביעת הפחמן של החברה. כמו כן, יש את העניין הידוע של אחריות כלפי עובדים במפעל בסין...

הוא מתייחס לתגובה של אפל ששקיפות תפגע ביתרון התחרותי שלה, ומזכיר כי חברות האפנה טענו את אותו הדבר בעשור הקודם, וכיום לחברות כמו נייקי ואדידס יש מדיניות מכובדת של שקיפות ואחריות תאגידית. דוגמת החברות המובילות הללו גם מראה שאפשר להיות Cool או היפסטר (בתור חברה או צרכן) וגם להיות "sustainable"...

לסיכום, קורא סוורץ לאפל להמשיך להיות חדשנית ולחשוב מחוץ לקופסא, ולהיות חברה מובילה לא רק בטכנולוגיה, אלא גם באחריות תאגידית.

חוץ ממני, בלוגרים אחרים כתבו על הפוסט של סוורץ, ותגובות מתחילות לרוץ ברשת. אני מאמינה שאפל לא תוכל להתעלם מדו שיח ובאז כזה ברשת ותאלץ (נקווה שהיא לא תאלץ אלא תרצה) לבצע שינוי. אז קדימה - talkback...
אני הייתי שמחה אם נוכל לעזור לאפל לחזור ללבוש לבן...


Picture is from The Green Economy **

( March 2010 )

איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

תגובה 1:

  1. ממש עצוב. מסתבר שגם מבחינה של תרומה חברתית הם ממש מאחור... http://www.rositacortez.com/social-media-101/fundraising/great-innovations-poor-social-responsibility-the-case-of-apple/

    השבמחק