יום חמישי, 29 במרץ 2012

ארגון הגלובל קומפקט עושה "נקיון בית"

מאז צמיחת המושגים אחריות חברתית ואחריות סביבתית, דובר רבות על הקלות הבלתי נסבלת בה ארגונים מעידים על עצמם שהם מתנהלים בצורה אחראית כזו, ויותר מכך – הקלות בה ארגונים מקבלים הכרה על פעילויות אלה.

לעומת חברות רבות המתנהלות עם גישה אחריות תאגידית מלאה, ישנן רבות אחרות שמתנהלות כך כלפי חוץ בלבד, ושהגיעו עם יחסי הציבור שלהן בנושא זה לרמה של אמנות (סוריאליסטית משהו).

יש בעולם כיום ביקורות רבה על ארגונים שונים המקדמים אחריות תאגידית, ועל העלמת העין שלהם מחברות ש"עושות בכאילו". אחד הארגונים המובילים והחשובים שקיבל ביקורת כזו הוא לא אחר מאשר ארגון ה- Global Compact של האו"ם.


Georg Kell - Executive Director, Global Compact

ה- Global Compact היא אמנה המעגנת שותפות בין המגזר העסקי העולמי ובין האו"ם ומעודדת התנהלות אחראית חברתית וסביבתית של חברותיה. חברות בארגון מתחייבות להתנהל על פי עשר עקרונות בנושאי זכויות אדם, זכויות העובדים במקום העבודה, הגנה על הסביבה והימנעות מתופעות של שחיתות. בתמורה מקבלות החברות הכרה, יוקרה והזדמנויות עסקיות.

התייחסות לביקורות שמקבל הארגון בשנים האחרונות, מצאתי בצורת כתבה של Jo Confino ב- Guardian Sustainable business . על פי הכתבה שגם כוללת ראיון עם Georg Kell, יו"ר ה- Global compact, הארגון אמנם דואג "לסלק" חברות שלא עומדות בקריטריונים, וכך נעשה למעל ל- 3000 חברות בשנים האחרונות, אך עדיין ישנה בעיתיות במעקב וניטור התנהלותן האמיתית של החברות. חברות שלא עומדות בקריטריונים כוללות כאלה שהצטרפו רק על מנת לקבל את הסטמפה היוקרתית של הארגון, או אלה שלא מדווחות על פעילותן ולא עומדות בהתחייבויות שלהן כחברות בארגון.

אך חברות מסוג זה הן עדיין יוצאות דופן בקרב חברות ה- Global Compact. בארגון יש יותר כ- 5,000 חברות מיותר מ- 135 מדינות המחויבות לעקרונות המנחים ומתנהלות על פיהן. כמו כן, הארגון מגייס לאחרונה חברות חדשות בקצב של 100 חברות בחודש. ההתעניינות הפתאומית בארגון כנראה נובעת מהמשבר הכלכלי ומההבנה של חברות שאחריות תאגידית תסייע להן בטווח הארוך.

Georg Kell בהחלט נשמע מחויב לארגון ולמטרותיו ועובד על קידום האחריות התאגידית בקרב חברות בעולם, למרות שהשנתיים האחרונות גרמו להאטה בנושא. המטרה של הארגון היא להגיע למסה קריטית, כדי ליצור שינוי אמיתי בקהילה העסקית, ולשם כך עליהם לגייס לפחות 20,000 חברות.

חברות שמעוניינות להצטרף – זה באמת לא כל כך מסובך, והיתרונות לעסק שלכם הם רבים הן מבחינה עסקית והן מבחינת חברתית-תדמיתית. חברות ב- Global Compact משמעותה להיות חלק מליגת על של חברות גלובליות, מהן אפשר ללמוד גם מבחינה עסקית וגם מבחינת אחריות תאגידית.

חברות שכבר רשומות בארגון – כדאי לעמוד בתנאים וההתחייבויות! אתם לא רוצים למצוא את עצמכם ברשימה השחורה של אחד הארגונים המובילים בעולם...


איריס רקוביצקי

ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה