יום רביעי, 14 במרץ 2012

כל מה שרציתם לדעת על תקן 10000 - ניהול אחריות חברתית

בין שלל התקנים של מכון התקנים הישראלי, ישנו תקן אחד ספציפי שמאפשר לחברות לקבל "סטמפה" על מערך האחריות החברתית שלהן – זהו תקן 10000. התקן מיישם גישה מערכתית לאחריות חברתית, ומספק לחברות הנחיה של צעד אחר צעד בתכנון ויישום מערך זה.

מי ולמה צריך את תקן 10000?

כבר דובר רבות על הקשר החיובי שבין הביצועים החברתיים של ארגון לבין הביצועים הפיננסיים שלו. המחקרים מורים על כך שאחריות חברתית של ארגון משפיעה לטובה על התדמית שלו בעיני העובדים, הלקוחות ומחזיקי עניין אחרים ולכן גם מסייעת להצלחתו הפיננסית. מעבר לכך, הטמעת מערך אחריות חברתית כחלק ממכלול האחריות התאגידית של הארגון תורמת רבות להתייעלות תהליכים בארגון, ובכך לביצועים פיננסיים טובים יותר.

תקן 10000 נועד לכל חברה או ארגון שהפנימו את הקשר הזה שבין אחריות חברתית להצלחה עסקית, ומעוניינים לקחת את הצעד הבא, וליצור "מערכת ניהול חברתי" אשר תסייע להביא לפועל אסטרטגיות ויוזמות בתחום זה בצורה היעילה ביותר, למקסם את ה- ROI של יוזמות אלה לארגון, ולהראות מחויבות ורצינות למחזיקי העניין.


לוגו של תקן 1000 - מכון התקנים הישראל

איך מקבלים את תקן 10000?

כמו כל מהלך עסקי, גם זה מתחיל במיפוי הנושאים הרלוונטיים, שכולל בתוכו זיהוי והערכה של פרקטיקות קיימות, ושל פערים, סיכונים והזדמנויות. לאחר המיפוי יש לפתח אסטרטגיה הכוללת גם כתיבת מדיניות אשר תבהיר את כוונות ההנהלה הבכירה ותנחה לגבי כיוונים ויעדים. כשיש אסטרטגיה ביד, כל שנותר הוא לקבוע מי עושה מה (חלוקת אחריות). כמובן שכל זה לא שווה כלום אם אין בקרה ודיווח על התהליך והתוצאות.

בתהליך המיפוי, בניית האסטרטגיה והבקרה התקן מבקש התייחסות למגוון רחב של נושאים חברתיים (ולא רק לרובד הראשון – תרומות והתנדבות בקהילה):

סביבת עבודה וזכויות עובדים, זכויות אדם ואזרח, איכות הסביבה, מעגל חיי המוצר, שיווק וצרכנות, אתיקה וניהול, ממשל תאגידי, שקיפות ודיווח, וקהילה כמובן. ובקיצור – כל נושאי האחריות התאגידית.

על מנת לעבור את תהליך ההנעה והיישום בצורה היעילה, החלקה והטובה ביותר, מומלץ להסתייע ביועצים חיצוניים אשר מתמחים בניהול מערכת אחריות חברתית.

ביונדביזנס מתמחה בליווי ארגונים בתהליכי בניית אסטרטגיה והטמעת אחריות תאגידית, ובתוך כך גם תקן 10000. אנו מציעים ללקוחותינו יעוץ והכוונה בכל הקשור לנושא זה ומחויבים לתמוך ולסייע לכל אורך הדרך.

לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו למייל: info@b-yond.biz

ניתן לקרוא עוד על תקן 10000 באתר מכון התקנים הישראלי: http://www.sii.org.il/135-1549-he/SII.aspx

איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה