יום שלישי, 24 בינואר 2012

מחכים ל- Apple – חלק 3

לא אני לא כותבת טרילוגיה, זהו עוד פרק בסאגה הלא נגמרת שמתארת את יחסיה האפלים של Apple האהובה עם אחריות תאגידית.

הנה תקציר מהפוסטים הקודמים:

בחלק הראשון גילינו לתדהמתנו ש- Apple לא ממש פועלת באחריות תאגידית או בשקיפות. באתר שלה ישנה התייחסות להשפעות סביבתיות ואחריות סביבתית ועבודה עם ספקים, אך שום אזכור לאחריות חברתית ולאספקטים אחרים של אחריות תאגידית.

בחלק השני התקדמנו הלאה לשאלות פילוסופיות הנוגעות להערצתנו את המותג הנשגב הזה ולבחירה בינו לבין אחריות תאגידית.

בחלק השלישי נעסוק בהתקדמות קלה, בדוח "אחריות ספקים" שפרסמה Apple לאחרונה. הדוח כולל הצהרת מחויבות של החברה לפעול בצורה אחראית בכל הקשור לניהול הספקים שלה, ובתוך כך לדרוש מהם לעמוד בתנאים מסוימים בהקשר של זכויות אדם ואחריות סביבתית.

הדוח התקבל בתשואות וכן בביקורת קשה בקהילת האחריות התאגידית ובעלי העניין של החברה בעולם. התשואות מסמלות את הזרועות הפתוחות תמיד של הקהילה כלפי חברות שמעוניינות להצטרף לשקיפות ואחריות תאגידית, ואילו הביקורת היא על העלמת העין על המרחש בשרשרת האספקה שלה מזה שנים, ועל האיחור האפנתי באימוץ עקרונות השקיפות.

בדוח פרסמה החברה רשימה של 156 הספקים הגדולים שלה - צעד קטן לאנושות, אך צעד ענק ל- Apple והשקיפות שלה. כמו כן, הדו"ח מציג את הממצאים מ- 229 הביקורות שערכה החברה בקרב ספקיה:

  • ב- 93 מפעלים יותר מ- 50% מהעובדים עובדים שעות ארוכות מידי
  • 90 מפעלים לא מספקים לעובדים שעות מנוחה כראוי
  • 68 מפעלים לא מספקים את ההטבות הנדרשות על פי חוק
  • 5 מפעלים מעסיקים קטינים.

ממצאים אלו כמובן לא מחמיאים בלשון המעטה, אך העובדה ש- Apple משקפת אותם ראויה לציון, ואולי רומזת לנו על כיוון חדש שהחברה לוקחת בנושא השקיפות.

כאוהדים וצרכנים של המותג בואו נמשיך לדרוש, לבקר ולסקר על פעילותה של Apple אבל חשוב גם להעריך ולעודד כל צעד קטן וחשוב. אמנם Apple נכנסה קצת באיחור לזירה, אך היא ממש לא האחרונה להגיע...

ניתן לקרוא עוד על הדוח של Apple בכתבה של איליין כהן ל- CSRwire.com.


איריס רקוביצקי

ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה