יום שלישי, 25 בינואר 2011

על מכוניות, נשים ואחריות תאגידית


הסרט 'איזה מין שייויון' (Made in Dagenham) שיצא לפני כחודשיים הוא ממש סרט חינוכי וחובה למנהלים של חברות גדולות. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי שהתרחש בשנת 1968 במפעל פורד בדגנהם, אנגליה. הנהלת פורד שינתה את הגדרת המקצוע של 187 עובדות המפעל ובכך "תירצה" הרעה בשכרן. כמחאה, פצחו הנשים בשביתה והביאו לעצירה מוחלטת של הייצור במפעל. הנשים דרשו לא רק הגדרה מחודשת של תפקידן, אלא גם שכר שווה לזה של הגברים.

במאבקן, הגיעו העובדות עד לשרת העבודה הבריטית, שפתרה את הסכסוך והביאה לחקיקת חוק שכר שווה לנשים וגברים. החוק הבריטי היווה בסיס לחקיקה דומה במדינות אחרות באירופה. בכך, תרמו עובדות פורד בדגנהם לקידום שוויון נשים במקום העבודה - הן מבחינת שכר והן מבחינת שוויון הזדמנויות.

זה היה בשנות ה- 60 ... ומה היום?
נשים בשוק העבודה עדיין לא תמיד מקבלות שוויון בשכר ובהזדמנויות. בישראל, שכר הנשים שווה ל- 64% משכר הגברים. נתון זה אמנם נמוך יותר מהפער הקיים ברוב המדינות המפותחות, אך לא מתקרב לפער בשבדיה, למשל, שעומד על 83% ולשם עלינו לשאוף.

יוזמה כמו זו של נשות פורד, שפגעה בחברה וברווחיה רלוונטית גם היום, שכן היא מוכיחה שעובדים מרוצים, וניהול החברה עפ"י ערכים של אחריות חברתית זה רווחי יותר (אם כי יש חברות שעדיין לא הפנימו).

התנהלות נכונה מול עובדים כוללת לא רק תנאים טובים, אלא גם תקשורת טובה - פנימית וחיצונית. שקיפות החברה לגבי מדיניות, פעילות וביצועים חשובה לשמירת הקשר עם עובדיה ומחזיקי עניין אחרים.
חברה שמשקפת את הנושאים שדורשים שיפור, כבר נמצאת בדרך לשינוי...

לאתר הרשמי של 'איזה מין שוויון' (Made in Dagenham)

לפוסט של איליין כהן Women teach Ford a lesson on CSR


איריס רקוביצקי ביונד ביזנס


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה