יום רביעי, 19 בינואר 2011

צרכנות מודעת (מאוד)

Citizen Market הוא ארגון אמריקני ללא מטרות רווח שיצר שידוך בין מדיה חברתית, צרכנות ואחריות תאגידית. אתר החברה פועל תחת המותג Fosfo ונותן במה לצרכנים לשיתוף מידע ודעות לגבי אחריות חברתית של חברות.
משימתו של הארגון היא לאפשר לצרכנים לקנות בצורה מודעת ועפ"י הערכים שחשובים להם כצרכנים, ובכך להגביר את קולם ולאפשר להם לדרוש שינוי מהחברות.

המטרה היא, שחוות הדעת ותגובות הגולשים, וכן תוכן מקצועי מפי המפעילים לגבי חברות שונות ופעילותן, יהיה בעתיד נגיש לצרכנים באופן מיידי בזמן הקניה ע"י סריקת הברקוד של המוצר עם הטלפון הסלולרי או מכשיר קורא אחר.

לשם הערכת הפעילות החברתית של חברות ודירוגן באתר, משתמש ארגון Citizens Market באינדיקטורים של ארגון ה-
GRI Global reporting Initiative שמהווים אבני יסוד לדו"חות אחריות חברתית-סביבתית של חברות ונותנים קו מנחה לגבי הסטנדרטים בהם חברות צריכות לעמוד בימינו בתחום זה.

הרעיון שעומד מאחורי השירות הוא לעודד צרכנים להתייחס למרכיב החברתי במדיניות החברות שאת מוצריהן הם רוכשים, ולתת להם קול להשפיע על מדיניותן.


יהיה מעניין לראות האם האתר יתפוס תאוצה ויהיה מקור השפעה על שקולי הקניה של צרכנים, או אולי ישמש מודל לחיקוי וידרבן אתרים נוספים לקדם צרכנות "אחראית". ובישראל - האם אתר כזה יכול לחנך צרכנים וחברות בנושא אחריות תאגידית, ולעורר אותנו כחברה לדרוש קיימות בזירת העסקים הישראלית?

מבוסס על כתבה של אמול מהרה שהתפרסמה בבלוג CSR של פורבס בסוף נובמבר.
לחץ כאן לקריאת הכתבה במלואה


איריס רקוביצקי חברת ביונד ביזנס




2 תגובות: