יום שני, 24 בינואר 2011

זה לא האוטו שלי


סקר שהתפרסם בארה"ב מצביע על מגמה מעניינת בקרב דור Y (אלו שנולדו אחרי 1978) - הם לא חולי הגה כמו אחיהם הגדולים. אולי זה המשבר הכלכלי, אולי זה הפקקים, אולי זה כי כשלא נוהגים בבוקר אפשר לישון, לקרוא או לשחק בנינטנדו - אבל העובדה היא זו - צעירים אמריקאיים בגילאי 18-34 קונים פחות ופחות מכוניות.

הכתבה, שפורסמה במדור הפיננסי של FOX Business , מתייחסת בעיקר לנושא הפיננסי של התופעה ולהשלכותיה על תעשיית הרכב.
חוסר העניין של הדור הצעיר ברכבים פרטיים משמעותו שתעשיות הרכב יאלצו להתאים את המודל העסקי שלהם לעולם חדש בו שולט דור Y .

מכייון שמדובר בכתבה שהתפרסמה באחת מסוכניות החדשות השמרניות והימניות ביותר בארה"ב, ועוד במדור הכלכלי שלה, הטרנד הזה הוצג כמשהו שלילי שפוגע בתעשיות הרכב (אוי אוי אוי). מה שלא הוזכר כלל זה הצד החיובי של הסיפור - ההשלכות החיוביות על הסביבה וזיהום האויר!

אז אולי שמירה על הסביבה זה לא אחד השיקולים שלהם - אז מה? זה עדיין פועל יוצא מכך שאנשי דור Y לא רוצים לנהוג ומעדיפים לשחק ב- iPad באוטובוס או במושב האחורי בנסיעה משותפת.

ומה בישראל?

אמנם הישראלים אוהבים את המכוניות שלהם, אבל עם הוצאות רכב הולכות ותופחות, בעיות חניה בערים הגדולות ופקקים בשעות השיא - זו רק שאלה של זמן עד שתופעה כזו תגיע גם לישראל. או שאולי היא כבר כאן?

ולסיום -
אם נמצא שכבר יש רצון לצאת מהאוטו, ורק צריך איזה רכבת נוספת או אוטובוס קרוב, אולי קצת השקעה בתשתית התחבורה הציבורית בארץ תיתן פוש לטרנד כזה אצלנו.
מסתבר שתחבורה ציבורית זה הדבר החם הבא...

לקריאת הכתבה באתר של FOX

איריס רקוביצקי ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה