יום שני, 3 בדצמבר 2012

כנס מידות 2012 - או מה מידת ההשראה שלך?


http://www.midot.org.il/
ביום ראשון ה- 2.12 התקיים כנס מידות לאפקטיביות תחת הכותרת "להשיג הרבה עם מעט".
נושא הכנס נשמע מבטיח ומעניין וקיוויתי ללמוד ולהרחיב את אופקיי על המגזר השלישי מעבר למה שאני רואה בקמפיינים מזילי דמעות או קוראת בביקורות בעיתונים או ברשתות החברתיות.

 ציפיתי לשמוע איך עמותות "עושות את זה"(לפחות חלקן) – איך הן מתגברות על חוסר התקציבים, הציניות של החברה הישראלי, ועוד אתגרים רבים ושונים – ומצליחות להתנהל באפקטיביות ולייצר את כל הטוב שהן יכולות...

 לצערי, כל זה לא היה בכנס. במקום שנושא הכנס "להשיג הרבה עם מעט" יהווה פלטפורמה לדיון ולמידה על התנהלות עמותות, הקשר שלהם עם המגזר העסקי, ועל החברה הישראלית, הכנס עסק בנושא זה כהשראה, באמצעות "inspirational speakers".

הבוקר נראה מבטיח
 
הכנס החל בצורה מבטיחה, עם פאנל של חברי הועד המנהל של ארגון מידות -  טליה אהרוני (חברת הועד המנהל),  יעקב בורק (יו"ר מידות היוצא), אבנר סטפק (ממייסדי הארגון), אבינעם ערמוני (יו"ר מידות הנכנס).   בהנחיית  גלית חמי, עורכת "כלכליסט" ענו חברי הפאנל על שאלות מהותיות הנוגעות למדידת האפקטיביות והחשיבות בכך.

כמו כן כלל הדיון קווים לדמותו של התורם התאגידי היום שהפך מ"כספומט" שרק מספר כסף לארגון, ל"בנקאי אישי" שמעורב בתהליכים בארגון, דורש תוצאות ומשקיע בצורה אסטרטגית.

Inspirational spekaer no. 1 

לאחר הפאנל עלה לבמה ג'פרי שוורץ, מנכ"ל טימברלנד לשעבר ופילנטרופ ואקטיביסט חברתי ידוע, שהוא גם במקרה יהודי שמחלק את זמנו בין ישראל לארה"ב.

כאן החל החלק "ההשראתי" של הכנס – במקום לדבר על נושאים מהותיים לארגונים ללא מטרות רווח, או על נושאים פילנטרופיים מהותיים לחברות גלובליות, ה- QA  הקצר בין אורלי וילנאי לשוורץ התמקד בסיסמאות על איך להביא לשינוי ... שוורץ זכה לאהדה רבה מהקהל שהתבטאה במחיאות כפיים סוערות בכל פעם שאמר משהו מצחיק על גבול הציני, או איזו הערה על המחאה החברתית.

שוורץ יכול היה לתרום כאן מנסיונו העשיר כמנכ"ל חברה גלובלית מחד, וכפילנטרופ מנגד ולשתף מחוויותיו, האסטרטגיה שלו כאדם ומנהל, ומההישגים שלו. ציפיתי ללמוד משהו חדש ולא רק לשמוע

את דעתו על התנהלות המחאה החברתית בישראל שכשלה כי המנהיגים שלה לא באמת ציינו בצורה ברורה מה הם רוצים להשיג ואיך, אלא התרכזו במה לא טוב כשהם משליכים אחריות הלאה.
ועל כך, כשנשאל מה אנשי המחאה היו צריכים לעשות, אמר את המשפט ההשראתי הבא:
"…Articulate the vision of a worthy Israel…"  

Inspirational spekaers no. 2- 7 

החלק הבא של הכנס היה סבב של דוברים שארך כשעה ובו כל דובר קיבל 6 דקות לספר את סיפורו, או לתת הרצאה קטנה כשהחוט המקשר בין כולם היה לעשות הרבה עם מעט.
הדוברים אכן היו מעוררי השראה וחלקם ריגשו והראו לכולנו שבאמת הכל אפשרי (גם עם מעט), אבל חלק זה של הכנס התאים יותר אולי לכנס השראה לחיים מאשר לכינוס שבו הקהל הוא נציגי עמותות והקהילה העסקית.

"Take responsibility for the change you demand"  (ג'פרי שוורץ)
 
לסיכום, הכנס היה אומנם יפה ומושקע (במיקומו במוזיאון תל אביב, בכיבוד והשתיה, באולם הגדול והיפה) אך התוכן לקה בחסר ולדעתי פספס הזדמנות פז, בו יושבים בחדר אחד קהילת המגזר השלישי ונציגים מקהילת העסקים, להעלות נושאים מהותיים לשני הצדדים שיכולים לעזור להביא  לשינוי קצת יותר מסיסמאות.
 
וברוח הדברים של ג'פרי שוורץ שאמר שכדי להביא לשינוי צריך להיות אקטיביים ובעלי חזון ולא רק לציין מה לא בסדר, אני מביאה כאן את חזוני עם כמה הצעות לנושאים שציפיתי שיוצגו בכנס כזה, ושהייתי רוצה ללמוד עליהם יותר:

v      הצגת הממצאים מדירוג מידות האחרון ככלי למידה ושיפור
v      דוגמאות להתנהלות אפקטיבית של ארגונים
v      דוגמאות לתכניות ושת"פים אפקטיביים של ארגונים ועסקים
v      דוגמאות מהעולם בנושא אפקטיביות של ארגונים
v      שיחה קצת שונה ממה שהיתה עם ג'פרי שוורץ הכוללת למשל יותר דוגמאות מדברים שעשה,  או סקירה על האסטרטגיה שלו כמנכ"ל-פילנטרופ.
v      הטמעת כלים לאפקטיביות

וזה, כמו שאומרים – from the top of my head...

 
איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה