יום רביעי, 6 באפריל 2011

דוח אחריות תאגידית - הדור הבא

נושא הדיווח והשקיפות עדיין בחיתוליו בארצנו הקטנטונת, אבל בשאר העולם לא רק שיש יותר דוחות אחריות תאגידית אלא חלקם גם יותר מנצנצים, מבריקים ובאים עם כל מיני תחכומים. PDF זה כבר מה זה פסה...
כך למשל דוח האחריות התאגידית 2010 של חברת SAP - ראשי תיבות של:
Systems, Applications, and products in Data Processing

כיאה לחברת טכנולוגיה הדוח של SAP
"חי" ואינטקראטיבי ומזמין את הקורא כבר מהפריים הראשון לקרוא את הדוח בהתאמה אישית לנתונים שמעניינים אותו, לעשות share לדוח במדיה החברתית המועדפת עליו, ולהשאיר פידבק והערות לשיפור. כמו כן הדוח מספק לקורא מידע על איך הוא יכול להיות מעורב בעשייה חברתית או סביבתית.
כלומר, SAP רואה כל אחד ואחד מאיתנו כמחזיקי עניין לכל דבר ומעודדת מעורבות גבוהה בנושא.

הדוח, שנקרא Helping the World Run Better משקף את הדרך בה החברה עוזרת לעסקים אחרים לפעול בצורה טובה ויעילה יותר, וכך בעצם עוזרת לעולם לפעול טוב יותר. בדוח זה, בניגוד לדוח הקודם של החברה מ-2009, מקבלת ה"עזרה לעולם" תוקף כמותי, מה שנותן תמונה ברורה יותר לגבי הפעילות של החברה בנושא אחריות תאגידית.


מעבר לנראות של הדוח, גם התוכן שלו מבטיח בסה"כ -אם כי בשביל דוח GRI ברמה A לא היינו צריכים להיתקל אף לא במדד אחד שלוקה בחסר (כמו שנמצא ב- EN22). כמו כן, בשביל חברה שמצהירה על הרבה כוונות טובות בנושא קידום נשים, נראה שלא מספיק נעשה. מצב הנשים בהנהלה הבכירה נשאר כמעט ללא שינוי מ- 2006 ועומד על 11.5%.

אז אף דוח לא מושלם, אבל SAP מפגינים נכונות ורצינות כלפי הנושא של אחריות תאגידית, שמתבטאים בהיקף הדוח, ההפקה שלו (עם הרבה כפתורים ונצנצים) ובכך שהם מעודדים את הקורא להשאיר פידבק והערות. בניגוד להרבה גופים אחרים שניתן לשלוח להם הערות ומענות, SAP אפילו מתייחסת להערות הללו לכל דוח שנתי, ומיישמת בדוחות הבאים.

פוסט זה נכתב בהשראת SAP 2010 Sustainability Report מאת איליין כהן

איריס רקוביצקי

ביונד ביזנס


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה