יום ראשון, 20 בפברואר 2011

מועדון קיימות - לחברים בלבד

קבוצות וארגונים רבים ומגוונים העונים על צרכים מאוד ספציפיים הם ממש לא משהו חדש. כולנו שמענו על אינספור עמותות לאינספור מחלות (שלא נדע...), ארגונים לכל בן משפחה ולכל מצב משפחתי, קבוצות תמיכה לכל התמכרות ומצב נפשי בכל רגע נתון, ועוד ועוד.

בעולם העסקי נראה שאימצו שיטה זו בכל הקשור לנושא הקיימות. בשנים האחרונות נוצרו התאגדויות "אחריות תאגידית" של חברות מאותו מגזר, ואף התאגדויות מיוחדות לתתי מגזרים.

החלוקה הברורה למגזרים גם בתחום הקיימות מאפשרת לחברות לפתח וליישם פעילויות שיועילו ויתרמו הכי הרבה למאמצי הקיימות שלהן, תוך שהן מתרכזות בנושאים הספציפיים המשפיעים על הסקטור בו הן פועלות.
חברות באיגוד כזה גם מאפשרת לחברות להחליף ביניהן ידע ולשתף פעולה ביוזמות אחריות תאגידית הנוגעות לתחום הפעילות שלהן כמו למשל השקעה במחקר, קידום נושאים מהותיים למגזר ועוד.

חלוקה פרטנית כזו בתחום האחריות התאגידית בהחלט מעצימה כל מגזר ומגזר ויכולה להשפיע רבות על אפקטיביות ה"אחריות" של כל חברה בפרט, והמגזר בכלל. אולם יש לקחת בחשבון שפילוח כזה יכול לפגוע בטיפול בנושאי קיימות המשפיעים על השוק העסקי כולו.

עד כאן בעולם... בארץ חברות עושות את צעדיהן הראשונים בעולם הקיימות, ולכן נושא ההתאגדות כמעט ולא קיים. דוגמא ייחודית הוא פורום חברות המחזור אשר מאגד את החברות למחזור פסולת ומייצג את האינטרסים שלהן.

ניתן לצפות שבעתיד הקרוב מצב זה ישתנה, כשיותר ויותר חברות ישראליות מתחילות לפתח ולהטמיע פעילויות אחריות תאגידית - מכאן, הצעד האורגני הבא הוא שיתוף מידע ולקיחת אחריות משותפת של חברות מאותו סקטור.


איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה