בחודשים האחרונים עמלנו בביונד ביזנס על דוח אחריות תאגידית ל- (GSK) GlaxoSmithKline ברומניה. ענקית התרופות
ומוצרי ההיגיינה שכולנו מכירים (למשלAquafresh, Tums ) פועלת ביותר מ- 100
מדינות ברחבי העולם, מעסיקה יותר מ- 97,000 עובדים, ורושמת רווחים של מעל ל- 27 מיליארד
יורו (ב- 2011).GSK רומניה
מעסיקה כ- 1000 עובדים ומורכבת מארבעה עסקים
שונים – חברת פארמה, חברה למוצרי צריכה בריאותיים, וחברות הפצה וייצור המייצאות לכ-
80 מדינות.
הנושא העיקרי של הדוח הוא אמון – נושא רגיש בימים אלה של משבר כלכלי עולמי שערער את אמון הצרכנים לא רק בחברות הגדולות אלא גם בשיטה כולה.
כותרת הדוח, בהתאמה, היא "Valuing Your Trust" ומשקפת את הערכים של GSK רומניה ואת הדגש שהחברה שמה על חשיבות האמון הציבורי וכיצד היא בונה אמון זה עם מחזיקי העניין שלה.
איריס רקוביצקי
ביונד ביזנס
חברת GSK העולמית מדווחת על האחריות התאגידית של הארגון
כבר משנת 2002 על פי הנחיות ה- GRI. דוח האחריות התאגידית
2011 שלGSK רומניה הינו הדוח הראשון של החברה הרומנית והוא
נכתב על פי הנחיות ה- GRI ברמה B.
GSK רומניה היא חברת הפארמה הראשונה ברומניה
לפרסם דוח אחריות תאגידית, והחברה הראשונה במדינה להיות מחזיקת עניין רשמית של
ארגון ה- GRI. GSK רומניה מפגינה רמת שקיפות גבוהה וחריגה לשוק
המקומי, בו רק שבע חברות פרסמו דוחות אחריות תאגידית מ- 2006 ועד היום, מתוכן שש
פרסמו דוחות GRI.
הנושא העיקרי של הדוח הוא אמון – נושא רגיש בימים אלה של משבר כלכלי עולמי שערער את אמון הצרכנים לא רק בחברות הגדולות אלא גם בשיטה כולה.
כותרת הדוח, בהתאמה, היא "Valuing Your Trust" ומשקפת את הערכים של GSK רומניה ואת הדגש שהחברה שמה על חשיבות האמון הציבורי וכיצד היא בונה אמון זה עם מחזיקי העניין שלה.
GSK רומניה פועלת על פי ערכי החברה הגלובלית ומתאימה
אותם לאתגרים וההזדמנויות הרלוונטיות לשוק המקומי ולמחזיקי העניין ברומניה. ערכים
אלה מתמקדים בשיפור איכות החיים של אנשים בעולם, לחיים בריאים יותר וארוכים יותר.
ברומניה ערכים אלה מקבלים משנה תוקף שכן מערכת הבריאות המקומית חסרת מימון והנהגה נאותים מה שגורם לכך שהרפואה
לא נגישה לאזרחים רבים ברומניה, ולכך שתוחלת החיים ברומניה היא הנמוכה ביותר
באירופה.
הדוח הושק בתחילת אוקטובר במסיבת עיתונאים חגיגית, שלא רק באה לקדם
ולבשר את פרסום הדוח אלא גם לקדם את ארגון ה- GRI ברומניה ולהעלות את המודעות בקרב
הקהילה העסקית לנושא הדיווח של אחריות תאגידית.
איליין כהן, כמלווה ושותפה מרכזית של GSK רומניה בתהליך כתיבת הדוח לקחה
חלק באירוע ההשקה וכתבה בבלוג שלה על הארוע והדוח. ניתן לקרוא בהרחבה על כך בבלוג שלה.
אפקט הפרפר
או איך פרסום דוח אחריות תאגידית של חברה ברומניה, יכול
להשפיע על חברה ב...סין למשל...
הכניסה שלGSK רומניה לקבוצת המדווחות מעודדת הן במישור המקומי והן במישור העולמי.
השוק הרומני עדיין צעיר מאוד ולא מפותח מבחינת אחריות תאגידית, וכל חברה שמדווחת
מעלה את המודעות ואת סף התחרותיות בנושא זה מבחינה מקומית. בנוסף, חברה מקומית כזו
שמפרסמת דוח משפיעה במישור הגלובלי על ידי כך שהיא משמשת דוגמא לחברות נוספות ומייצרת
שיח ועניין בנושאים המהותיים לחברות מקומיות אחרות (במדינות שונות) באותו מגזר. גם
כאן כמובן יש אלמנט של תחרותיות – כשחברת פארמה מקומית אחת מפרסמת דוח היא מבססת
רף חדש שחברות אחרות (אם באותו תאגיד גלובלי, או בתאגיד אחר) יהיו חייבות להתייחס
אליו במוקדם או במאוחר.
לקריאת דוח האחריות התאגידית 2011 של GSK העולמית לחצו כאן
לקריאת הדוח של GSK רומניה לחצו כאן
ביונד ביזנס
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה